جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 17 آذر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش واردات سنگ آهن چین برای دومین ماه متوالی

داده‌های رسمی گمرک چین نشان می‌دهد که واردات سنگ آهن به این کشور در ماه نوامبر نیز برای دومین ماه متوالی کاهش یافت و 8.1 درصد نسبت به ماه قبل کمتر شد.

به گزارش فولادبان؛ براساس اطلاعات منتشرشده توسط اداره کل گمرک چین، بزرگ‌ترین فولادساز جهان در ماه گذشته 98.15 میلیون تن سنگ آهن یعنی ماده اصلی تولید فولاد را وارد کرده، در حالی که این کشور در ماه اکتبر 106.74 میلیون تن واردات سنگ آهن داشته است. البته این میزان نسبت به نوامبر سال گذشته 8.3 درصد افزایش داشته است.

در مجموع هم در 11 ماه اول سال 2020، واردات سنگ آهن چین به میزان 1.07 میلیارد تن رسیده، در حالی که واردات کل سال قبل 1.06 میلیارد تن بود.

ریچارد لو، تحلیلگر ارشد موسسه CRU در پکن در این‌باره گفت: «واردات سنگ آهن چین از استرالیا و برزیل در دو ماه گذشته در سطح نسبتا کمی بود. البته واردات سنگ آهن چین در ماه دسامبر به طور معمول بیشتر است، هرچند این موضوع به شرایط آب‌وهوایی چین نیز بستگی زیادی دارد.»

لو همچنین اشاره کرد که سود مناسب تولید محصولات فولادی، از تقاضای کارخانه‌های فولاد برای سنگ آهن پشتیبانی کرده است.

طبق اطلاعات موسسه Mysteel، میانگین نرخ استفاده هفتگی از ظرفیت تولید در 163 کارخانه فولادی چین در ماه نوامبر بالاتر از 84.4 درصد بود، در حالی که در ماه اکتبر امسال کارخانجات فولادی چینی از 84.2 درصد ظرفیت و در ماه نوامبر سال قبل از 82.5 درصد ظرفیت تولید فولاد خود استفاده کرده بودند.

اطلاعات گمرک چین همچنین نشان می‌دهد صادرات محصولات فولادی از چین در ماه گذشته 4.4 میلیون تن بوده است، در حالی که این رقم در ماه اکتبر 4 میلیون تن بود. در همین حال، واردات محصولات فولادی به چین از 1.93 میلیون تن در ماه قبل به 1.85 میلیون تن در ماه نوامبر کاهش یافت.

میزان صادرات فولاد 11 ماه نخست سال 2020 از چین، در مجموع 48.8 میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته 18.1 درصد کاهش داشته است. اما مقدار کل واردات فولاد چین در این مدت با رشد 74.3 درصدی به 18.86 میلیون تن افزایش یافته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors