جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 17 آذر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بساط بورس کالا را جمع کنید/ آهن‌فروشان مگس می‌پرانند

دبیر اتحادیه آهن‌فروشان استان البرز با انتقاد شدید از رویه معاملات محصولات فولادی در بورس کالا تصریح کرد: مسئولان باید بساط بورس را جمع کنند، چراکه بار آهن باید توسط آهن‌فروشان توزیع شود، نه اینکه در بورس کالا محصولات را به کسانی غیر از آهن‌فروشان بدهند، با ادامه این روند هم آهن‌فروشی به تعطیلی و نابودی کشیده خواهد شد؛ چراکه اکنون شرایط بازار طوری است که آهن‌فروشان هیچ کاری برای انجام دادن ندارند و فقط مالیات می‌پردازند، اما کارخانه‌ها با  فروش محصولات خود در جلوی درب کارخانه، هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش فولادبان؛ بیش از دو هفته از ابلاغ شیوه‌نامه جدید دولت برای ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد می‌گذرد و در این مدت حلقه‌های گوناگون این زنجیره مخالفت‌ها و حمایت‌های متفاوتی را نسبت به این شیوه‌نامه اظهار داشته‌اند. در این میان اما دوشنبه هفته گذشته تعیین نابهنگام قیمت شمش در معاملات بورس کالا براساس شیوه‌نامه جدید، باعث ایجاد آشفتگی در بازار فولاد کشور شد؛ به نحوی که حتی تا پایان معاملات امروز بازار آزاد آهن نیز شاهد رشد افسارگسیخته نرخ مقاطع طویل فولادی و محصولات حوزه لوله و پروفیل به دلیل بالا بودن قیمت پایه شمش و ورق فولادی در بورس کالا بودیم. در مجموع هم افزایش قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی پس از اجرای شیوه‌نامه جدید آن هم در چنین زمان نامناسبی که روال طبیعی عرضه و تقاضا در وضعیت رکودی بازار آزاد آهن، قیمت میلگرد را رفته رفته به زیر مرز ۱۰ هزار تومان سوق می‌داد، موجب انتقاد بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار فولاد شده است.

علیرضا قره‌گوزلو، دبیر اتحادیه آهن‌فروشان استان البرز در این‌باره با انتقاد از روند کنونی بازار فولاد کشور به خبرنگار ما گفت: این روزها بازار فولاد کشور به شکلی در آمده است که کارخانه‌های فولادی در سایت‌ها و فضای مجازی تبلیغات بی‌شماری را انجام می‌دهند و خریداران محصولات فولادی از جمله سازندگان ساختمان با حضور در کارخانه، محصولات را بدون فاکتور و ثبت در سیستم تهیه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه با ادامه این رویه در خرید و فروش محصولات فولادی صنف آهن‌فروشان تعطیل خواهد شد، تصریح کرد: اکنون شرایط بازار طوری است که آهن‌فروشان فقط صبح‌ها کرکره را بالا می‌دهند و هیچ کاری برای انجام دادن ندارند، اما باید هزینه‌هایی از جمله مالیات را پرداخت کنند. این در حالی است که کارخانه‌ها با  فروش محصولات خود در جلوی درب کارخانه، به هیچ عنوان مالیاتی هم پرداخت نمی‌کنند.

قره‌گوزلو در ادامه از رویه معاملات محصولات فولادی در بورس کالا نیز به شدت انتقاد کرد و گفت: مسئولان باید فکری کنند و بساط بورس را جمع کنند، چراکه بار آهن باید توسط آهن‌فروشان توزیع شود، نه اینکه در بورس کالا محصولات را به کسانی غیر از آهن‌فروشان بدهند، با ادامه این روند هم آهن‌فروشی به تعطیلی و نابودی کشیده خواهد شد.

دبیر اتحادیه آهن‌فروشان استان البرز در پایان برای توصیف وضعیت بازار آهن از واژه غیرقابل پیش‌بینی استفاده کرد و اظهار داشت: با شرایط این روزها، پیش‌بینی وضعیت آینده بازار آهن بسیار دشوار شده و حتی ممکن است اتفاقات برعکس پیش‌بینی‌ها رخ دهد، چراکه قیمت فولاد را به ارز چسبانده‌اند و حتی در برخی روزها شاهد آن هستیم که چهار بار نرخ محصولات فولادی تغییر می‌کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors