جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 16 آذر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پیش‌بینی فیچ؛ چشم‌انداز جهانی فولاد بهبود می‌یابد

 موسسه اعتبارسنجی فیچ در گزارشی که روز جمعه منتشر کرد، چشم‌انداز بازار جهانی فولاد را ترسیم کرد. بر اساس برآورد فیچ، بهبود در بازارهای اصلی مصرف‌کننده فولاد جهان مانند خودرو، تولید، ساخت‌وساز و زیرساخت‌ها، و برخی ادغام‌ها در بازارهای عمده فولاد باعث افزایش استفاده از ظرفیت تولید فولاد و رشد حاشیه سود صنعت فولاد در سال 2021 می‌شود.

به گزارش فولادبان به نقل از موسسه اعتبارسنجی فیچ؛ شرکت‌های فولادی چینی، که بسیاری از آنها شرکت‌های دولتی هستند، تولید فولاد را به بالاترین میزان پیش‌بینی‌شده یعنی 980 میلیون تن در سال رسانده‌اند. انتظار می‌رود تولید فولاد چین در سال‌های 2020 و 2021 با افزایش 72 میلیونی نسبت به سال 2019 همراه شود زیرا سیاست‌های محرک مالی پکن از سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها پشتیبانی می‌کند و یک سیاست پولی سازگار باعث سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات چین هم می‌شود.

در بقیه جهان، اقدامات محرک اقتصادی نسبت به چین، ملایم‌تر بود و تولید فولاد این کشورها حدود 100 میلیون تن کمتر از رقم برآوردشده 745 میلیون تن در سال 2020 خواهد بود.

فیچ پیش‌بینی کرده فعالیت اقتصادی در سایر کشورهای جهان به‌جز چین، در اواخر سال 2022 به سطح قبل از کرونا برسد. تولید واکسن کرونا سبب بهبود بازار فولاد در اروپا و آمریکای شمالی خواهد شد که در اثر شیوع کرونا، کل اقتصاد و جامعه و همین‌طور صنایع فولاد آنها به چالش کشیده شده است.

فیچ انتظار دارد که معدنکاران و تولیدکنندگان فلزات در سال 2021 شرایط قیمت‌گذاری مطلوب‌تری را تجربه کنند که پیش‌بینی می‌شود تقریباً تمام قیمت‌های مواد معدنی و فلزی در یک سال آینده روند صعودی داشته باشند.

با این حال فیچ اعتقاد دارد که قیمت سنگ‌آهن نسبت به سایر مواد معدنی در سال 2021، نزولی خواهد بود. البته در سال جاری میلادی با توجه به افزایش قابل‌توجه تقاضا ناشی از محرک‌های زیرساختی چین، و محدودیت در رشد عرضه، سنگ‌آهن عملکرد بهتری نسبت به رقبا داشته است.

در سال 2021، با در دسترس قرار دادن واکسن‌های کرونا، قیمت سنگ‌آهن با بهبود گسترده و عمیق اقتصاد جهانی پشتیبانی می‌شود.

بعلاوه، دسترسی به واکسن همچنین به کاهش اختلالات در عملیات استخراج سنگ‌آهن در جهان در سال 2021 کمک می‌کند. چراکه در سال جاری محدودیت‌های گسترده ضد کرونایی در جهان، بر بسیاری از عملیات‌های صنعت فولاد تأثیر منفی گذاشته است.

از نظر تقاضا، فیچ بهبود قابل‌توجه تقاضای جهانی مواد معدنی و فلزی را در سال 2021 پیش‌بینی می‌کند.

مصرف فلزات چین همچنان ادامه خواهد داشت، زیرا پروژه‌های زیربنایی با پشتیبانی سیاست‌های دولت همچنان رشد می‌کنند. با این وجود، یافتن کاتالیزورهای صعودی بیشتر برای تقاضای فولاد در چین با توجه به قدرت مصرفی که در سال 2020 با محرک‌های دولتی به نمایش گذاشته شده، دشوار خواهد بود.

فیچ می‌گوید، سایر کشورها نیز احتمالاً شاهد بهبود شدید تولید فولاد خواهند بود. این کشورها شامل ایالات متحده، اتحادیه اروپا، ژاپن و هند است.

علاوه بر این، با افزایش قیمت محصولات فولادی، در سال 2021، و کاهش پیش‌بینی شده در قیمت مواد اولیه فولاد (سنگ‌آهن و زغال کک) شاهد افزایش سودآوری در صنعت فولاد خواهیم بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors