جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 آذر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حمایت مدیرعامل انجمن آهن و فولاد آمریکا از سیاست تعرفه‌ای ترامپ

مدیرعامل انجمن آهن و فولاد آمریکا سیاست‌های ترامپ در وضع تعرفه بر واردات فولاد را موفق خواند و از آن حمایت کرد.

kevin-dempsy

به گزارش فولادبان و به نقل از Duluth News Tribune؛ کوین دمپسی در پاسخ به انتقاداتی که از سیاست‌های تعرفه‌ای ترامپ برای حمایت از صنعت فولاد آمریکا از سال 2018 مطرح شده است، در مطلبی نوشت: «حقیقت این است که تعرفه‌های وضع‌شده بر واردات فولاد جواب داده است.»

به نظر می‌رسد تاکید مدیرعامل انجمن آهن و فولاد آمریکا بر موفق بودن سیاست‌های ترامپ در وضع تعرفه بر واردات فولاد به این کشور، با هدف اثرگذاری بر تصمیمات جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا صورت گرفته باشد تا او این تصمیم ترامپ را لغو نکند.

دمپسی در یادداشت خود آورده است: «واردات فولاد خارجی به آمریکا که تقریبا 27درصد از بازار سال 2017 را به خود اختصاص داده بود، در سال 2019 به 19درصد کاهش یافت. نرخ استفاده از ظرفیت تولیدی فولاد آمریکا در این دو سال نیز از 74 درصد به نزدیک 80 درصد افزایش یافته است. همچنین کارخانه‌های تولید فولاد که به دلیل افزایش واردات غیرعادلانه بیکار مانده بودند، در این دو سال توانسته‌اند مجددا کارگران اخراجی خود را استخدام کنند و فعالان صنعت فولاد شروع به سرمایه‌گذاری میلیاردها دلاری در کارخانه‌های جدید و پیشرفته کرده‌اند.»

علاوه بر این، کارشناسان صنعت فولاد آمریکا معتقدند تعرفه‌های وضع‌شده در دوران ترامپ به ثبات یک صنعت حیاتی آسیب‌دیده ایالات متحده بر اثر افزایش مکرر واردات فولاد از سایر کشورها کمک کرد و اکنون بیش از هر زمان دیگری به این تعرفه‌ها نیاز است.

مدیرعامل انجمن آهن و فولاد آمریکا نیز در بخشی از یادداشت خود تاکید کرده است: «رکودهای بزرگ قبلی اقتصاد جهان، مانند بحران مالی آسیا در دهه 1990 و رکود بزرگ سال 2008، منجر به بحران واردات فولاد در ایالات متحده شد، زیرا صنایع فولاد خارجی با کاهش تقاضا در بازارهای داخلی، تولید اضافی خود را به بازار ایالات متحده سرازیر کردند. حالا هم در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا به نظر می‌رسد بدون تعرفه‌های فولاد، تاریخ احتمالا تکرار خواهد شد.»

وی در ادامه این‌طور نوشته است که با توجه به بحران ناشی از ویروس کرونا، هرگونه افزایش مجدد واردات فولاد برای صنعت فولاد آمریکا، به مثابه تهدید امنیت ملی است و این مساله اهمیت تعرفه‌های فولاد را همان‌طور که وزیر بازرگانی ایالات متحده بیان کرده است، بیش از پیش روشن می‌کند.

دمپسی همچنین در یادداشت خود با اشاره به این که حفظ شبکه برق آمریکا جزو منافع ملی آن است، تصریح کرده است: «آمریکا برای تولید ورقه‌ها و هسته‌های ترانسفورماتورهای الکتریکی به یک منبع داخلی قابل اعتماد از فولاد نیاز دارد. تعرفه‌ها یا اقدامات دیگر برای محدود کردن واردات این اجزای اصلی ترانسفورماتورهای ساخته‌شده از فولاد برای بستن روزنه‌هایی که اجازه دور زدن تعرفه‌های فولادی موجود را می‌دهد و همچنین حفظ مشاغل افرادی که در صنعت فولاد الکتریکی کار می‌کنند، ضروری است.»

در مجموع صنعت فولاد آمریکا در حال بهبودی از تأثیرات بیماری کرونا است، اگرچه بهبود کندی داشته است. در همین حال، این صنعت همچنان در معرض خطر افزایش ظرفیت مازاد فولاد جهانی در چین و سایر مناطق قرار دارد که از نظر مدیرعامل انجمن آهن و فولاد آمریکا، این مساله ناشی از سرمایه‌گذاری‌های دولتی و یارانه‌هایی است که از سوی چین داده می‌شود و بازارهای جهانی فولاد را مخدوش می‌کند و موجب صادرات ناعادلانه فولاد به ایالات متحده می‌شود.

دمپسی همچنین در بخش پایانی یادداشت خود تداوم برقراری تعرفه‌های فولادی را ضروری دانست و تاکید کرد: «شروع شدن دوباره موج واردات فولاد به ایالات متخده، امنیت ملی کشور ما را مختل می‌کند، مشاغل تولیدی با درآمد خوب را از بین می‌برد و صنعتی را که این کشور ساخته و همچنان ستون فقرات آمریکا است، تضعیف می‌کند.»

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors