جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 05 آذر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

صادرات سنگ آهن استرالیا رکورد زد

بر اساس ارقامی که توسط مرکز آمار استرالیا منتشر شده است، صادرات سنگ آهن این کشور در ماه اکتبر به رکورد 10.9 میلیارد دلار رسید که 36 درصد کل صادرات استرالیا را تشکیل می‌دهد و بالاترین آمار ماهانه صادرات سنگ آهن از سوی این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش فولادبان؛ مطابق گزارش مرکز آمار استرالیا در ماه اکتبر 2020 کل صادرات کالای استرالیا به میزان 1.8 میلیارد دلار معادل 6 درصد افزایش یافت و به 30.5 میلیارد دلار رسید. عامل اصلی افزایش صادرات استرالیا نیز رشد 833 میلیون دلاری معادل 7 درصدی صادرات سنگ معدن بود که بیشتر آن راهی بزرگترین شریک تجاری استرالیا یعنی چین شد.

در واقع می‌توان گفت صادرات سنگ آهن استرالیا علی‌رغم یک‌سری تحریم‌های تجاری و تهدیدهای چین، به رکورد بالایی رسیده است. به عبارت دیگر، در حالی که چین واردات برخی محصولات همچون جو، مشروب، خرچنگ دریایی و چوب را از استرالیا محدود کرده است، اما به علت وابستگی به سنگ آهن این کشور، نمی‌تواند از آن به عنوان ابزاری در جنگ تجاری خود علیه استرالیا استفاده کند.

همچنین باید توجه داشت رشد 325 میلیون دلار معادل 4 درصدی صادرات سنگ آهن استرالیا به چین با افزایش میزان تولید صنعتی در چین و نیاز بیشتر این کشور به فولاد هم‌زمان شده است. به همین دلیل، 80 درصد صادرات سنگ آهن استرالیا در ماه اکتبر راهی چین شده است. در حالی که سهم هرکدام از کشورهای ژاپن و کره جنوبی از صادرات سنگ آهن استرالیا 6 درصد بوده است.

استرالیا بزرگترین صادرکننده سنگ آهن به چین محسوب می‌شود و برزیل نیز که دومین صادرکننده سنگ آهن به چین است طی یک سال اخیر با مشکلات عرضه سنگ آهن مواجه شده است.

روابط استرالیا با چین از ماه آوریل یعنی هنگامی که اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا خواستار تحقیق در مورد ریشه بیماری کرونا در ووهان شد، متشنج شده است. در آن ماه، سفیر چین در استرالیا تهدید کرد که چینی‌ها روابط تجاری در زمینه گوشت گاو، مشروب، جهانگردی و تحصیلات دانشگاهی در استرالیا را تحریم می‌کنند.

چین در ماه مه هم تعرفه 80 درصدی بر واردات جو از استرالیا وضع کرد که سبب شد در ماه جولای، صادرات غلات استرالیا 38 درصد کاهش پیدا کند. همچنین در فوریه 2019، یک سال قبل از ورود ویروس کرونا به استرالیا، چین به منظور تلافی ممنوعیت نصب فناوری تلفن همراه نسل پنجم توسط غول تجهیزات مخابراتی هواوی در استرالیا در سال 2018، واردات زغال‌سنگ استرالیایی به بندر دالیان را ممنوع کرده بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors