جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 05 آذر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تغییر سرنوشت بورس با تغییر وضعیت فولادی‌ها

در شرایطی که دولت تصمیم به برگزاری جلسه‌ای با حضور اعضای تشکل‌های صنفی و مدیران کارخانجات فولادی و بورس کالا برای اتخاذ تصمیم نهایی درباره شیوه‌نامه فولادی اخیر گرفته است، احتمال تغییر جزئیات این شیوه‌نامه باعث شد سهم‌های فولادی با صعود مناسبی مواجه شوند و بازار سرمایه نیز روز سبزی را پشت سر بگذراند.

به گزارش فولادبان؛ امروز بورس روز خود را با شرایط وخیم و ترس از سقوط آغاز کرد، اما در نهایت بازهم چنگ خودش را در گریبان فلزات اساسی انداخت و باهم از خاکستر به پا خاستند تا آخر هفته برای تالار شیشه‌ای خونین به پایان نرسد و رنگ سبز در میان لامپ‌های ال‌ای‌دی تابلوی بورس روشن شود.
در روز جاری همچنین ورق برای فولادی‌ها هم که چند روزی حال خوشی نداشتند، برگشت و کارشناسان بازار سرمایه معتقدند خبر جلسه امروز فولادی‌ها با ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به منظور بررسی شیوه‌نامه نهاوندیان و شنیده شدن احتمالاتی مبنی بر تغییر این شیوه‌نامه پس از جلسه امروز، باعث شد امروز سهام فولادی‌ها و فلزات اساسی رشد چشمگیری داشته باشند و بورس هم به همین دلیل در روز جاری وضعیت متفاوتی نسبت به دیروز پیدا کرد.

امروز، شاخص کل بازار سرمایه در 15 قیقه ابتدایی معاملات با شیبی تند، بیش از 12 هزار واحد افت کرد، اما پس از اینکه صف‌های فروش جمع‌آوری شدند و معاملات روی روال همیشگی خود افتاد، بورس هم شروع به بالا رفتن کرد و این صعود شاخص کل، گاهی اوقات، تند و گاهی اوقات با شیب کم پیش رفت تا اینکه در دقایق پایانی معاملات وارد کانال یک میلیون و 367 هزار و 168 واحدی شد. شاخص کل هم‌وزن اما از همان ابتدا راه صعود را پیش گرفت و در طول معاملات امروز بیش از 4 هزار واحد رشد کرد.

شاخص فلزات اساسی در معاملات روز جاری، افت و سپس خیز عجیبی را تجربه کرد و دلیل آن صف‌های فروشی بودند که از روزهای گذشته برای برخی سهم‌ها وجود داشت. این شاخص در دقایق ابتدایی معاملات بیش از 2 هزار واحد افت کرد، اما پس از 15 دقیقه از گذشت معاملات و جمع شدن صف‌های فروش سهم شرکت‌های فلزی، راه رشد را طی کرد و با شیبی تند به سمت بالا حرکت کرد و در انتهای معاملات به 934 هزار و 637 واحد رسید.

در روز جاری تا لحظه بسته شدن معاملات (ساعت 12:30 چهارشنبه 5 آذر)، شاخص کل بازار سهام 10 هزار و 60 واحد بالا آمد و روی ارتفاع یک میلیون و 367 هزار و 168 واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن نیز با شیبی تند 4 هزار و 551 واحد رشد کرد و به 395 هزار و 129 واحد رسید. علاوه بر این، شاخص فلزات اساسی هم 30 هزار واحد بالا آمد تا بالاخره زخم روزهای گذشته فلزات التیام یابد و در نهایت، روی رقم 934 هزار و 637 واحد بایستد.

امروز، باز هم نمادهای شاخص‌‌ساز بیشترین تراکنش را در میان کل بازار داشتند و نمادهای «شستا»، «خودرو»، «شپنا»، «وتجارت»، «خساپا»، «فملی» و «شبندر» در گروه پرتراکنش‌های بازار قرار گرفتند و در این میان نمادهای «فملی»، «فولاد»، «شپنا»، «شتران»، «وتجارت» و «فخوز» بیشترین تأثیر مثبت و نماد «شستا» بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل داشتند.

فولادی‌ها هم امروز بالاخره توانستند از وضعیت سرخ خود دربیایند و وضعیت اکثر نمادهای این گروه به رنگ سبز تغییر کرد و در روز جاری در میان نمادهای فولادی، «سپنتا»، «فولاد خوزستان»، «غلتک‌سازان سپاهان»، «فولاد مبارکه سپاهان» و «فولاد کاوه جنوب کیش» بیشترین رشد قیمت را داشتند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors