جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 04 آذر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ترامپ حاضر به رفتن شد؛ نرخ مقاطع ریخت

در حالی که از صبح امروز خبر اعلام پذیرش شکست در انتخابات از سوی دونالد ترامپ نرخ دلار را با سرعت زیادی روی ریل نزولی قرار داده، قیمت مقاطع فولادی نیز در بازار آزاد به شدت ریخته است.

به گزارش فولادبان؛ به نظر می‌رسد که بالاخره دونالد ترامپ، شکست در پذیرش انتخابات آمریکا را پذیرفته و حاضر شده کارمندان دولتش فرآیند مرسوم انتقال قدرت را آغاز کنند. گرچه که او هنوز هم معتقد است که در انتخابات آمریکا تقلب صورت گرفته و به همین دلیل، حاضر به تبریک گفتن به جو بایدن نشده است، اما به ناچار از خر شیطان پایین آمده و وزرای او نیز حاضر به انتقال اطلاعات لازم به دولت بعدی آمریکا شده‌اند.
اما نرخ دلار در بازار آزاد ایران نیز تحت تاثیر این هیجانات با شیب تندی روی ریل نزولی قرار گرفته است و آخرین رصد قیمت‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار نقدی نسبت به دیروز 650 تومان کمتر شده و به نرخ 25 هزار و 200 تومان رسیده است. البته لازم به ذکر است که امروز نرخ دلار در بازار آزاد به کف 24 هزار و 90 تومان نیز رسیده بود و برخی پیش‌بینی‌ها از این حکایت دارد که بعید نیست تب ریزش دلار خیلی سریع فروکش کند.
از قضا وجود همین پیش‌بینی‌ها نیز باعث شده است که امروز بسیاری از نوردکاران فولادی بخصوص تولیدکنندگان انواع نبشی و ناودانی و برخی محصولات حوزه لوله و پروفیل از اعلام قیمت روزانه پرهیز کنند و منتظر بمانند تا شیب ریزش نرخ‌ها در روزهای آینده تکلیف مشخص‌تری پیدا کند؛ چراکه هم‌اکنون قیمت دلار دستوری و صرافی ملی نیز 25 هزار و 300 تومان اعلام شده و ممکن است مثل روند هفته‌های گذشته، بانک مرکزی جلوی سقوط شدید دلار را بگیرد.
در این میان اما با وجود اعلام نشدن برخی نرخ‌ها از سوی نوردکاران و پروفیل‌کاران، امروز جو کلی بازار شدیدا کاهشی بود و به نظر می‌رسد علاوه بر موج سقوط دلار، تداوم رکود خرید و فروش‌ها بر اثر محدودیت‌های کرونایی اعمال‌شده و البته انتظار برای ریزش هرچه بیشتر نرخ‌ها در روزهای آینده‌ای که قرار است بایدن در آمریکا بر سر کار بیاید و رزم‌حسینی در ایران شیوه‌نامه جهانگیری و نهاوندیان را اجرا کند، کماکان ماشین قیمت محصولات فولادی را در مسیر سقوط قرار داده و امروز اعلام پذیرش شکست از سوی ترامپ سرعت حرکت این ماشین را بیشتر کرده است.
هم‌اکنون (ساعت 14:10 روز سه‌شنبه 4 آذر) در میان قیمت‌های اعلام‌شده از سوی نوردکاران فولادی، ثبات نسبی نسبی تعدادی معدودی از انواع میلگرد آجدار و افت 200 تا 700 تومانی بیشتر انواع این محصول در بازار آزاد هستیم. در این میان بیشتر تولیدکنندگان حوزه نبشی و ناودانی نیز در روز جاری از اعلام قیمت روزانه پرهیز کردند و البته در میان قیمت‌های اعلام‌شده حتی تا کاهش 1200 تومانی نیز مشاهده می‌شود.
در روز جاری برخی تولیدکنندگان محصولات حوزه لوله و پروفیل هم از اعلام قیمت پرهیز کردند، اما بیشتر آنها نرخ‌های خود را بین 600 تا 1300 تومان کاهش داده‌اند. در این میان نرخ تیرآهن کیلویی نیز بین 300 تا حتی 1500 تومان کاهش یافته است و نرخ تیرآهن ذوبی نیز در سایزهای پرمصرف دچار کاهش 30 تا حتی 120 هزار تومانی شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors