جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 04 آذر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ترامپ بالاخره باخت را قبول کرد/ برجامی‌ها در تیم سیاست خارجی بایدن

پس از حدود سه هفته کشمکش بر سر نتایج انتخابات آمریکا و اعلام مخالفت چندباره رئیس‌جمهور این کشور با نتایج اعلام‌شده، بامداد امروز بالاخره دولت ترامپ پذیرفت که روند انتقال قدرت را آغاز کند.

به گزارش فولادبان؛ آن‌طور که شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده امیلی مورفی، رئیس اداره کل خدمات آمریکا، در نامه‌ای رسما جو بایدن را به عنوان پیروز انتخابات شناخته و خبر داده که آماده آغاز روند رسمی انتقال قدرت است.

این نخستین اقدام دولت آمریکا برای شروع روند انتقال قدرت محسوب می‌شود که در سه هفته هفته گذشته جنجال آمیز شده بود، زیرا دولت ترامپ در سه هفته گذشته از ارسال چنین نامه‌ای از سوی اداره کل خدمات خودداری کرده بود. این ماجرا حتی به کنگره آمریکا نیز کشیده بود و روز گذشته نمایندگان مجلس آمریکا در هشداری به مورفی، از او خواستند که از فوت وقت اجتناب کند و برای توضیح دلایل خود درباره عدم آغاز فرآیند انتقال قدرت به کنگره بیاید.

اما دونالد ترامپ با وجود آن که هنوز هم معتقد است در یک انتخابات تقلبی شکست خورده، ظاهرا به رئیس اداره کل خدمات آمریکا این اجازه را داده است که فرآیند انتقال قدرت را آغاز کند. رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در توییتر نوشته است که نخواسته بیش از این خانم مورفی تحت فشار قرار گیرد و به او پیشنهاد کرده که مقدمات مرسوم را شروع کند.

علاوه بر سی‌ان‌ان، سایر رسانه‌های آمریکایی هم دقایقی بعد از انتشار سی‌ان‌ان، صحت نامه صادرشده از سوی اداره کل خدمات آمریکا را تایید کردند و آن را نخستین نشانه رسمی قبول شکست از سوی ترامپ دانستند. هرچند برخلاف رسم معمول آمریکا، دونالد ترامپ تا این لحظه هنوز به جوبایدن تبریک نگفته و شکست خود در انتخابات را علنا بر زبان نیاورده است.

خانم مورفی نیز ضمن تایید صحت نامه صادرشده از سوی اداره متبوع خود، مدعی شده است که در دو هفته گذشته برای صادر نکردن این نامه تحت فشار از سوی کاخ‌سفید و یا هیچ مقام و نهاد دیگری نبوده و تنها منتظر نهایی شدن معیارهای لازم برای صدور آن بوده است.

در همین حال اما خبرهای رسانه‌های آمریکایی حاکی از آن است که دیروز دفتر جو بایدن چند عضو کابینه او را معرفی کرد. مطابق این گزارش‌ها، ظاهرا آنتونی بلینکن، به عنوان وزیر خارجه جدید و جک سالیوان، به عنوان مشاور عالی امنیت ملی کاخ سفید در دولت بعدی آمریکا فعالیت خواهند کرد. بلینکن و سالیوان، هر دو از مقام‌های ارشد وزارت خارجه جان کری در دوره باراک اوباما بودند که در تیم مذاکرات هسته‌ای با ایران نیز حضور داشتند.

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا نیز درباره تیم سیاست خارجی خود گفته است: «من به تیمی نیاز دارم که از همان روز اول به من کمک کنند تا دوباره جایگاه آمریکا در صحنه جهانی را تثبیت کنم و بتوانند جهان را برای مقابله با بزرگترین چالش‌های روبه‌رو متحد کنند. تیمی که بتواند افزایش امنیت، بهروزی و پاسداشت ارزش‌های ما را فراهم کند.»

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors