جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 03 آذر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

هند به دنبال کاهش وابستگی مواد اولیه فولاد به استرالیا است

تاتا استیل، بزرگترین فولادساز هند اعلام کرده است که نمونه‌های زغال‌سنگ کک‌شو را برای تولید فولاد از روسیه وارد کرده و در حال آزمایش آن برای کاهش وابستگی صنعت فولاد هند به استرالیا است.

به گزارش فولادبان و به نقل از PTI؛ نارندران، مدیرعامل تاتا استیل اظهار داشته که این شرکت نمونه‌های زغال‌سنگ کک‌شو را از روسیه برای ساخت فولاد از طریق کوره بلند آزمایش کرده است.

این اقدام در صنعت فولاد هند اهمیت زیادی دارد، زیرا نتیجه مثبت این آزمایش، می‌تواند انحصار استرالیا را در صادرات زغال‌سنگ کک‌شو به هند بشکند. طبق اطلاعات رسمی، هندوستان سالانه حدود 56 میلیون تن زغال‌سنگ کک‌شو وارد می‌کند که از این مقدار، حدود 45 میلیون تن فقط از استرالیا وارد می‌شود.

نارندران در رابطه با سهم شرکت تاتا استیل در تلاش‌های مستمر دولت هند برای کاهش وابستگی به کشورهای محدود برای تأمین زغال‌سنگ کک‌شو گفت: «ما مقداری زغال‌سنگ کک‌شو از روسیه وارد کرده‌ایم و به نظر می‌رسد سواحل شرقی روسیه منبع خوبی برای زغال‌سنگ کک‌شو است.»

وی افزود: «ما از ابتکار دولت برای نگاه کردن به روسیه به عنوان یک منبع زغال‌سنگ کک‌شو حمایت می‌کنیم. داشتن چنین گزینه‌ای مناسب است، چون ما در شرایط کنونی وابستگی بیش از حد به استرالیا داریم.»

مدیرعامل شرکت هندی تاتا استیل تاکید کرد که استرالیا اغلب دارای مشکلات ناشی از طوفان و بدی آب‌وهوا است و بنا به بسیاری از دلایل، داشتن بیش از یک گزینه جهت واردات سنگ آهن برای ما خوب است.

تاتا استیل دو کارخانه تولید با استفاده از کوره بلند در خاک هندوستان دارد که ظرفیت یکی از آنها 11 میلیون تن در سال و دیگری 3 میلیون تن در سال است.

پیش از این، دولت هند از سازندگان فولاد خواسته بود تا زغال‌سنگ کک‌شوی مورد نیاز خود را از روسیه وارد کنند و این ماده اولیه را در کارخانه‌های خود آزمایش کنند. زغال‌سنگ کک‌شو یک ماده اولیه اساسی است که علاوه بر سنگ‌آهن برای ساخت فولاد با استفاده از کوره بلند استفاده می‌شود.

شرکت دولتی فولاد SAIL هند هم اخیرا اقدامات مشابهی برای واردات زغال‌سنگ کک‌شو از روسیه انجام داده است. چودری، مدیرعامل SAIL در مصاحبه‌ای گفته است که فولادسازان داخلی به زغال‌سنگ کک‌شو وارداتی بستگی زیادی دارند.

او در همین زمینه اعلام کرد: «ما در حال جستجوی فروشندگان جدید برای تهیه زغال‌سنگ کک‌شو از بازارهای بین‌المللی هستیم تا از وابستگی به منابع محدود جلوگیری کنیم.»

علاوه بر استرالیا، بخشی از تقاضای زغال‌سنگ کک‌شوی هندوستان از آفریقای جنوبی، کانادا و ایالات متحده تأمین می‌شود و این کشور به دنبال آن است که وابستگی خود را از این کشورها رفته‌رفته کاهش دهد و به واردات مواد اولیه از روسیه بپردازد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors