جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 03 آذر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بورس در ماه جاری “مقصد نهایی” سرمایه‌های مردم می‌شود؟/ ریزش ملایم فلزات اساسی

بازار سرمایه امروز هم در زمره سبزپوشان قرار گرفت و تالار شیشه‌ای را برای سرمایه‌گذاران به رنگ چمن درآورد، اما فلزات اساسی با شیبی ملایم رو به کاهش گذاشت.

به گزارش فولادبان؛در روز جاری، بالا بودن حجم معاملاتی سبب شد که بازار امروز هم مثبت باشد، اما شاخص کل نتوانست جلوی سد صف فروش سهم‌ها ایستادگی کند و به مرور پایین‌تر از ساعات اولیه آمد. برخی از کارشناسان اعتقاد دارند در صورت نوسان قیمت دلار بین 25 تا 26 هزار تومان، تداوم گزارش‌های مثبت شرکت‌ها در سهام کامودیتی محور و خوش‌بینی نسبت به سهم‌های خودرویی و بانکی، باعث شده است که سهام این شرکت‌ها حجم بالاتری داشته باشد و پیش‌بینی می‌شود که در ماه جاری، بازار سهام نسبت به بازارهای موازی ارز، خودرو، طلا و سکه وضعیت خوبی را پشت سر بگذارد و مقصد نهایی سرمایه مردم باشد و در نهایت سرسبز شود.

در معاملات روز جاری، شاخص کل بازار در 35 دقیقه ابتدایی معاملات، بیش از 25 هزار واحد افزایش یافت، اما ریل صعودی بازار کوتاه بود و ادامه مسیر صعود برای این شاخص ریل‌گذاری نشده بود، چراکه بعد از این وارد مسیری نزولی با شیبی ملایم و سرعتی پایین شد ولی در کل، عملکرد این شاخص راضی‌کننده بود و چیزی از ارزش‌های بورس کم نشد. این شاخص در ساعت بسته شدن معاملات، 16 هزار و 690 واحد رشد کرد.

شاخص کل هم‌وزن اما سرگذشتی دیگر داشت، چراکه امروز به طور کامل هوای صعود به سرش زده بود و در دقایق ابتدایی معاملات، این شاخص نزدیک 2 هزار واحد رشد کرد و کجدار و مریز به همین رشد خود ادامه داد تا در لحظه بسته شدن معاملات، رشدی 1.29 درصدی داشته باشد.

شاخص فلزات اساسی در طول روند معاملات امروز شکلی شبیه نقاشی‌های کودکان از کوه و دامنه درست کرد. در آغاز معاملات امروز، این شاخص با شیبی تند و نزدیک به زاویه قائم، رشدی 15 هزار واحدی داشت اما نقطه عطف شاخص فلزات اساسی همین نقطه بود چراکه این شاخص در دقایق بعدی معاملات بازار سهام سقوط کرد و در لحظه بسته شدن معاملات، رقم 938 هزار و 721 واحد را نشان داد.

امروز، تا لحظه بسته شدن معاملات (12:30 دوشنبه 3 آذر)، شاخص کل بورس، 16 هزار و 690 واحد افزایش یافت و به یک میلیون و 375 هزار و 358 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد 1.29 درصدی به میزان 4 هزار و 923 واحد افزایش یافت و روی 387 هزار و 614 واحد ایستاد. علاوه بر این، شاخص فلزات اساسی هم رقم 938 هزار و 721 واحد را نشان می‌داد یعنی کاهشی 4 هزار و 158 واحدی داشت.

در معاملات روز جاری، نمادهای «شستا»، «خودرو»، «فملی»، «فولاد»، «وتجارت»، «شبندر» و «سیتا» در فهرست پرتراکنش‌های بازار بودند و در این میان، نمادهای «شپنا»، «کگل»، «کچاد»، «شتران» و «وبملت» بیشتری تأثیر مثبت و سهم‌های «شستا» و «فولاد» بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل داشتند.

علاوه بر این، امروز که نمادهای فولادی معاملاتی پرتراکنش داشتند، بیشتر رنگ سرخ به خود دیدند. در میان سهم‌های فولادی، نمادهای «فولاد خراسان»، «فولاد خوزستان»، «غلتک‌سازان سپاهان» و «فولاد مبارکه اصفهان» بیشترین افت و نمادهای «فولاد امیرکبیر کاشان»، «نورد و قطعات فولادی» و «تولیدی فولاد سپید فراب کویر» بیشتری رشد را در قیمت‌های خود داشتند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors