جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 آذر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تعرفه‌های موجود را حفظ کنید

مدیرعامل موقت انجمن آهن و فولاد آمریکا اعلام کرد حفظ تعرفه‌های موجود برای واردات فولاد و تصویب یک لایحه جامع حمایت از صنعت فولاد، ازجمله اولویت‌هایی است که انجمن متبوع او خواستار آن است تا رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده به آن توجه کند.

kevin-dempsy

به گزارش فولادبان؛ کوین دمپسی، مدیرعامل موقت انجمن آهن و فولاد آمریکا (AISI) در گفت‌وگو با  S&P Global Platts اظهار داشت که انتظار ندارد تعرفه 25 درصدی واردات فولاد که از مارس 2018 تحت بخش 232 قانون توسعه تجارت 1962 توسط دولت ترامپ اعمال شده است، در مدت کوتاهی پس از آغاز ریاست جمهوری بایدن تغییر کند.

دمپسی تاکید کرد با توجه به افزایش نگرانی‌ها درباره مازاد بیش از حد ظرفیت جهانی فولاد، اکنون زمان مناسبی برای حذف تعرفه‌ها نیست. وی افزود: ما فکر می‌کنیم برداشتن تعرفه‌های واردات فولاد در شرایط کنونی بسیار خطرناک باشد.

این در حالی است که مجمع فولاد سازمان توسعه همکاری اقتصادی نیز در اواخر سپتامبر، «نگرانی عمیق» خود را در مورد افزایش ظرفیت تولید فولاد اعلام کرد؛ چراکه پس از کاهش ظرفیت مازاد تولید فولاد بین سال‌های 2016 و 2019، این ظرفیت در سال 2020 دوباره رو به صعود گذاشته و به رقم 700 میلیون تن رسیده است.

این گروه همچنین اعلام کرده است که با وجود شوک جهانی تقاضای منفی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، تولید و موجودی فولاد چین نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

دمپسی نیز در این زمینه گفت: افزایش تولید و رشد موجودی فولاد در چین می‌تواند به یک بحران جهانی برای صنعت فولاد منجر شود. البته ما بسیار خوش‌شانس هستیم که در پی شیوع کرونا شاهد تغییری در روند واردات فولاد آمریکا نبوده‌ایم؛ زیرا امسال از شوک کرونا خارج می‌شویم، اما من فکر می‌کنم این تا حدی به دلیل تعرفه‌های فولاد باشد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ تعرفه‌های موجود ادامه داد: اگر دولت جدید آمریکا به طور ناگهانی تعرفه‌ها را لغو کند، واردات برای صنعت فولاد ایالات متحده و کارگران صنعت فولاد که یکی از حوزه‌های اصلی حمایت از بایدن در مبارزات انتخاباتی وی بودند، ویرانگر خواهد بود.

این در حالی است که بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی خود در ماه مه در پاسخ به سؤالات اتحادیه کارگران فولاد گفته بود که دولت او تعرفه‌های بخش 232 برای فولاد و آلومینیوم و همچنین سایر تعرفه‌های وضع شده در زمانت دولت ترامپ را بررسی خواهد کرد.

بایدن در آن زمان اظهار کرده بود: «اقدامات دولت ترامپ در مورد فولاد و آلومینیوم موجب مزایای کوتاه‌مدتی شده، اما هیچ کاری برای رفع چالش‌های بلندمدت این بخش‌ها انجام نشده است. بنابراین ما با کمک متحدان آمریکا با وضع ناعادلانه تولیدکنندگان فولاد در جهان مقابله خواهیم کرد.»

مدیرعامل موقت انجمن فولاد و آهن آمریکا نیز تصریح کرده است که انجمن مبتوع او از رویکرد همکاری با سایر کشورها حمایت خواهد کرد. این انجمن در جریان مبارزات انتخاباتی آمریکا به شکل آشکار از بایدن حمایت کرده بود.

از سوی دیگر، انجمن آهن و فولاد آمریکا اعلام کرده است که در هفته منتهی به 14 نوامبر، تولید فولاد در ایالات متحده به 1.58 میلیون تن رسید که 0.4 درصد بیشتر از هفته قبل است. البته رشد تولید فولاد آمریکا در حالی رخ داده که ابتلا به کرونا در این کشور در بالاترین سطح خود قرار دارد و احتمال اعمال محدودیت‌ها را افزایش داده است.

در مجموع نیز در یک سال اخیر شیوع کرونا آثار زیان‌بار زیادی بر صنعت فولاد آمریکا گذاشته است؛ به نحوی که در هفته مشابه سال قبل تولید فولاد آمریکا بیش از 1.82 میلیون تن که نشان‌دهنده کاهش 13.3 درصدی در سال جاری است. از ابتدای سال 2020 تاکنون، آمریکا در مقایسه با سال قبل 18.7 درصد فولاد کمتری تولید کرده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors