جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 آذر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ادامه بحران در بزرگترین فولادساز آلمان

شرکت Thyssenkrupp که بزرگترین فولادساز آلمان محسوب می‌شود، اعلام کرد در تلاش است کارخانه تولید فولاد تخت خود را تعطیل کند، زیرا موفق به یافتن خریدار برای این کارخانه نشده است.

به گزارش فولادبان و به نقل از موسسه اطلاعات اقتصادی S&P Global؛ شرکت Thyssenkrupp از ادامه مذاکراتش با چندین تولیدکننده بزرگ فولاد جهت یافتن یک خریدار یا شریک برای واحد فولادی خود خبر داده و ماه مارس سال آینده را زمان تصمیم‌گیری در این باره اعلام کرده است.

این شرکت همچنین در حال ارزیابی این مساله است که آیا می‌تواند بدون شریک برای بخش فولادی خود، این واحد را مدیریت کند یا خیر. مدیران Thyssenkrupp تاکید کرده اند که کاهش آلایندگی واحدهای فولادسازی و تولید فولاد سبز به بودجه دولتی نیاز دارد و درباره این موضوع با دولت‌های ایالتی و فدرال در حال مذاکره هستند.

شرکت Thyssenkrupp در ماه اکتبر پیشنهاد نه چندان مناسبی از سوی شرکت Liberty Steel برای واحد فولادی خود دریافت کرد، اما ظاهرا این پیشنهاد چندان به مذاق مدیران شرکت خوش نیامد.

این شرکت فولادی در گزارش سالانه خود در ۱۹ نوامبر، پیش‌بینی کرد که یافتن خریدار برای کارخانه فولاد تخت آن در دویسبورگ آلمان تا پایان مهلت ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل احتمال زیادی دارد که این واحد فولادسازی در سال ۲۰۲۱ تعطیل شود. این در حالی است که کارخانه فولاد ضدزنگ AST در ایتالیا هم دچار مشکل است. Thyssenkrupp همچنین اعلام کرده که در حال ارزیابی سودآوری کارخانه بوخوم خود نیز هست.

گفته می‌شود Thyssenkrupp قصد دارد حدود 7 هزار و 400 نفر از نیروهای دیگر خود در کارخانجاتش را اخراج کند که از این میان، 5 هزار و 300 نفر آنها در آلمان فعال هستند. این کاهش در بخش‌های مختلف شرکت رخ خواهد داد. پیش از این هم این شرکت 3 هزار و 600 تن از کارکنان خود را اخراج کرده بود.

کلاوس کیزبرگ، مدیر مالی شرکت Thyssenkrupp هم بیان کرده است که نرخ فعلی استفاده از ظرفیت در کارخانه ذوب‌آهن Thyssenkrupp به کمی بیشتر از ۶۰ درصد افزایش یافته، اما هنوز به سطح مطلوب نرسیده است؛ این در حالی است که نرخ مطلوب استفاده از ظرفیت کارخانجات ذوب‌آهن معمولا ۹۰ تا ۱۰۰ درصد است.

به طور کلی در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ اثرات شیوع ویروس کرونا به طور فزاینده‌ای در واحد فولاد Thyssenkrupp، احساس شد؛ به نحوی که در این مدت میزان سفارش و فروش شرکت به ترتیب ۱۷ و ۲۰ درصد کاهش داشت و در ماه‌های اخیر، به دلیل کاهش فروش و فشار هزینه‌های ناشی از افت استفاده از ظرفیت، سوددهی شرکت بسیار پایین آمده است.

البته تولید فولاد خام Thyssenkrupp در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ به 1.8 میلیون تن رسیده است که نسبت به 1.6 میلیون تن در سه‌ماهه سوم، رشد محسوسی را نشان می‌دهد، اما در کل سال ۲۰۲۰ تولید فولاد خام در این شرکت با کاهش 12.8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 7.6 میلیون تن رسیده است.

تولید فولاد خام در واحد HKM این شرکت که تولیدکننده محصولات نیمه‌تمام فولادی است، در سه‌ماهه چهارم به 417 هزار تن رسید، در حالی که در سه‌ماهه سوم میزان تولید فولاد خام در این واحد 485 هزار تن بود. همچنین تولید کل سال این واحد نیز 2.3 میلیون تن اعلام شده که در مقایسه با 2.6 میلیون تن مدت مشابه سال گذشته افت قابل توجهی را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، فروش کویل نورد گرم شرکت Thyssenkrupp با افزایش تقاضا از صنعت خودرو در سه‌ماهه چهارم به 765 هزار تن رسید، در حالی که در سه‌ماهه سوم میزان فروش این محصول 637 هزار تن بود. اما مقدار فروش کویل نورد گرم Thyssenkrupp در طول سال جاری میلادی تا کنون به 3.1 میلیون تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18.1 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

فروش کویل نورد سرد Thyssenkrupp هم از 1.2 میلیون تن در سه‌ماهه سوم به 1.6 میلیون تن در سه‌ماهه چهارم رسیده، در حالی که در کل سال ۲۰۲۰ تولید کویل نورد سرد این شرکت با 9.3 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 6 میلیون تن رسیده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors