جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 30 آبان 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قیمت سنگ آهن دوباره رکورد زد

روز پنجشنبه قیمت سنگ آهن در معاملات آتی بورس‌های دالیان و سنگاپور به دلیل افزایش نگرانی درباره عرضه این ماده معدنی توسط استرالیا و خوش‌بینی نسبت به افزایش تقاضا و قیمت فولاد در چین، به بالاترین سطح خود صعود کرد.

سنگ آهن

به گزارش فولادبان؛ صادرات سنگ آهن از استرالیا به چین در هفته گذشته به 12 میلیون تن کاهش یافت که کمترین میزان آن در دو ماه اخیر است. این در حالی است که استرالیا بزرگ‌ترین تأمین‌کننده سنگ آهن چین محسوب می‌شود.

در بورس کالای دالیان اما قیمت سنگ آهن برای تحویل در ماه ژانویه 2021، با افزایش 2.6 درصد به 877.50 یوآن (133.68 دلار) در هر تن رسید که چهارمین روز متوالی رشد قیمت آن بود.

قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور نیز برای چهارمین روز افزایش یافت و با 0.9 درصد صعود به رقم 124.10 دلار در هر تن رسید.

دنیل هاینز، تحلیلگر ارشد موسسه ANZ، تقاضای مداوم سنگ آهن در چین به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در جهان و بروز نشانه‌هایی از کاهش صادرات از استرالیا را دو عامل رکوردشکنی قیمت سنگ آهن عنوان کرده است.

بر اساس گزارش موسسه Steel Home، روز چهارشنبه قیمت سنگ آهن در معاملات نقدی نیز از 126.5 دلار فراتر رفته که بالاترین رقم آن از 15 سپتامبر است.

آقای یائو، تحلیلگر ارشد موسسه ING، هم در این زمینه گفت: «رشد چشمگیر بخش املاک چین در ماه‌های اخیر، انتظارات درباره افزایش حاشیه سود فولادسازان این کشور را افزایش داده که تبعا سبب رشد تقاضا برای سنگ آهن هم شده است.»

سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در چین در ماه اکتبر 12.7 درصد نسبت به یک سال قبل رشد کرده است که بیشترین میزان رشد از جولای 2018 نیز محسوب می‌شود، همچنین فروش املاک و مستغلات در چین با 15.3 درصد افزایش به بالاترین میزان سه سال گذشته رسیده است. این در حالی است که آمار ساخت‌وساز جدید در چین هم 3.5 درصد رشد کرده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors