جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 28 آبان 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مراکز فروش آهن و فولاد تعطیل نخواهند بود

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران نیز در همین راستا در گفت‌وگو با فولادبان با تاکید بر این که فروشندگان آهن‌آلات ارتباط زیادی با سایر مردم و چندان در شیوع کرونا موثر نیستند، عنوان کرد: طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، واحدهای صنفی آهن و فولاد جزو مشاغل گروه یک محسوب می‌شوند و تا زمانی که همه فعالیت‌ها تعطیل نشوند، این واحدهای صنفی نیز می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش فولادبان؛ چند روزی است که ستاد ملی مبارزه با کرونا پی در پی از تعطیلی‌های گسترده در دو هفته آینده در شهرهای قرمز و نارنجی خبر می‌دهد و موضوع اعمال محدودیت‌های کرونایی را در بوق و کرنا کرده است. اما آن‌طور که از آخرین اطلاعیه‌های رسمی این ستاد برمی‌آید، در هفته‌های آینده به جز برخی محدودیت‌های تردد بین شهری که تجربه ماه‌های اخیر نشان داده است هیچ‌گاه به طور جدی اجرا نشده، تقریبا قرار نیست اتفاق جدیدی بیفتد؛ به نحوی که عمده فعالیت‌های صنفی از جمله فروش آهن‌آلات و تولید محصولات فولادی جزو مشاغل ضروری محسوب شده و حتی از آنجایی که آهن و فولاد جزو کالاهای ضروری به حساب می‌آید، تردد وسایل نقلیه با بارهای این محصولات نیز در میان شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع نخواهد بود.

اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران نیز که به نوعی انجمن صنفی بنگاه‌داران آهن پایتخت ایران به عنوان یکی از شهرهای قرمز کرونایی محسوب می‌شود، امروز در همین راستا بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که تمام واحدهای صنفی زیر نظر این اتحادیه می‌توانند بدون هیچ مشکلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نصب برچسب شناسه ثبت‌نامی در سامانه وزارت بهداشت به فعالیت خود ادامه دهند.

حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران نیز در همین راستا در گفت‌وگو با فولادبان با تاکید بر این که فروشندگان آهن‌آلات ارتباط زیادی با سایر مردم و چندان در شیوع کرونا موثر نیستند، عنوان کرد: طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، واحدهای صنفی آهن و فولاد جزو مشاغل گروه یک محسوب می‌شوند و تا زمانی که همه فعالیت‌ها تعطیل نشوند، این واحدهای صنفی نیز می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی که معتقد است تعطیلی دو یا چند هفته‌ای واحدهای صنفی فروش آهن و فولاد مشکلات زیادی را برای فعالان این صنف ایجاد خواهد کرد، با اشاره به تعهدات مالی کسبه بازار آهن اظهار داشت: اگر قرار باشد بازار آهن برای دو یا چند هفته تعطیل شود، قطعا فعالان بازار با مشکلات زیادی در زمینه تعهدات مالی از جمله چک‌ها و طلب‌های واحدهای تولیدی مواجه خواهند شد و این تعطیلی قطعا اشکالات زیادی را در روند کاری آنها ایجاد خواهد کرد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران ادامه داد: در ماه‌های اخیر همکاران ما لطمات زیادی از بابت موضوع همه‌گیری کرونا دیده‌اند و اگر قرار باشد تعطیلات جدیدی برایمان پیش آید، قطعا بخش زیادی از فعالان این بازار از پس عمل به تعهدات مالی خود برنمی‌آیند و این موضوع می‌تواند مشکلات جدیدی را به انبوه مسائل کسبه بازار آهن اضافه کند.

آسیب مضاعف نوسانات قیمتی نسبت به شیوع کرونا

رستگار در بخش دیگری از صحبت‌هایش به رکود ایجادشده در چند هفته اخیر در بازار فولاد کشور نیز اشاره کرد و گفت: معمولا در این فصل از سال بازار آهن دچار رکود می‌شود و حجم داد و ستدها مقداری کمتر است؛ اما آنچه بیش از محدودیت‌های کرونایی بازار آهن کشور را درتنگنا قرار داده است، سیاست‌گذاری‌های نادرست و مشکلاتی است که برای اعضای این صنف در پی این تعطیلی‌ها ایجاد می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران آسیب نوسانات قیمتی برای بازار فولاد کشور را نیز بیش از لطمات ناشی از شیوع کرونا دانست و گفت: اکنون هم به دلیل محدودیت‌های کرونایی جدید و هم به دلیل نوسانات قیمتی ماه‌های اخیر، بازار آهن در بلاتکلیفی خاصی فرو رفته است و اعضای صنف واقعا نمی دانند جنس بخرند یا خیر؟ همچنین هیچ‌کس نمی‌داند قرار است روند قیمت محصولات فولادی همچنان نزولی باشد یا نه؟ این در حالی است که تا کنون اعضای صنف ما ضررهای زیادی را از این نوسانات قیمتی دیده‌اند و شرایط موجود تصمیم‌گیری را برای فعالان بازار آهن دشوار می‌کند.

وی در پایان با تاکید بر این که روند قیمت محصولات فولادی در بازار آزاد باید روی ساختاری صحیح پیش برود، تصریح کرد: سیر صعودی یا نزولی قیمت‌ها باید توجیه منطقی و قانونی داشته باشد، نه این که هر واحد تولیدی، بخواهد از نوسانات بازار به نفع خودش استفاده کند. اکنون متاسفانه بازار فولاد کشور به دلیل عدم برخورداری از ساز و کارهای قانونی دقیق و مشکلاتی که در نظام توزیع آهن پیش آمده است، با مسائل زیادی مواجه شده و همچنین دخالت افرادی که در به صورت غیرقانونی در حوزه فولاد ورود پیدا کرده‌اند و تاکنون برخوردی با آنها برخوردی نشده، تصمیم‌گیری را برای فعالان واقعی بازار سخت کرده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors