جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 16 آبان 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تثبیت قیمت‌های بالای ورق‌های فولادی چین

صادرکنندگان ورق‌های فولادی چین قیمت محصولات صادراتی خود را در سطح بالا نگه داشته‌اند، اما قیمت پایین‌تر هندی‌ها سبب افزایش اقبال خریداران به محصولات هندی شده است.

به گزارش فولادبان؛ براساس اعلام نشریه متال بولتن طی یک هفته اخیر قیمت ورق‌های فولادی صادراتی چین تحت تأثیر ثبات بازار داخلی این کشور، روند باثباتی داشته است.
همچنین ارزیابی Fastmarkets نشان می‌دهد قیمت ورق‌های سنگین فولادی صادراتی چین برای دوره دسامبر 2020 و ژانویه 2021 بین 515 تا 520 دلار در تن فوب بنادر اصلی چین بوده است و در هفته منتهی به سه‌شنبه 3 نوامبر تغییری نسبت به هفته قبل نداشته است.
بیشتر تاجران به Fastmarkets گفته‌اند که کف قیمت ورق‌های فولادی در بازار چین 515 دلار در تن، فوب بنادر اصلی چین است که این نرخ نسبت به هفته قبل تغییری نکرده، هرچند بخش زیادی از کارخانجات چینی خواستار افزایش قیمت محصولاتشان به 530 دلار هستند. با این حال، تعداد اندکی معامله در هفته گذشته انجام شده است.
یک تاجر چینی هم در گفت‌وگو با Fastmarkets تاکید کرده است که این فاصله قیمتی بین نرخ مورد انتظار فولادسازان چینی و نرخ صادراتی، به دلیل قیمت پایین ورق‌های صادراتی هندی در بازارهای بین‌المللی نسبت به ورق‌های چینی ایجاد شده است.
او شنیده که هفته گذشته یک کارخانه هندی، ورق‌های فولادی را به قیمت 510 تا 515 دلار در تن، به صورت CFR، به ویتنام فروخته است که معادل 500 تا 505 دلار در تن فوب چین می‌شود. این قیمت بسیار کمتر از قیمت مورد انتظار صادرکنندگان چینی است.
یک تاجر چینی هم می‌گوید که ثبات قیمت ورق‌های فولادی صادراتی چین به علت ثبات بازار داخلی این کشور بوده است.
همچنین ارزیابی هفتگی Fastmarkets قیمت ورق‌های فولادی در شرق چین را 592 تا 597 دلار در تن در جمعه گذشته نشان می‌دهد که نسبت به یک هفته قبل تغییری نداشته است.
یک منبع مطلب در یک کارخانه فولادی در شرق چین هم معتقد است که تقاضای داخلی ورق در این کشور چندان بد هم نیست و احتمال مازاد عرضه هم پایین است؛ زیرا بیشتر فولادسازان چینی با حداکثر ظرفیت خود در حال فعالیت هستند؛ بنابراین نمی‌توان انتظار افزایش شدید عرضه ورق‌های فولادی و کاهش قیمت آن را داشت.
از سوی دیگر موجودی انبارهای ورق فولادی در بازارهای نقدی چین هم در 10 روز آخر اکتبر 30 هزار تن کاهش یافت و به 990 هزار تن رسید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors