جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 آبان 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رشد درآمد شرکت‌های فولادی چین

رشد صنعت فولاد چین در ماه سپتامبر هم ادامه یافت و رکوردهای جدیدی در تولید و فروش فولادسازان چینی ثبت شد.

به گزارش فولادبان؛ بر اساس آمار انجمن فولاد و آهن چین، تولید فولاد چین در ماه سپتامبر 10.9 درصد رشد کرد و به 92.5 میلیون تن رسید و این کشور متوسط تولید روزانه 3.09 میلیون تنی را ثبت کرد.

تولید آهن خام هم در چین 6.9 درصد در سپتامبر امسال نسبت به سپتامبر سال قبل افزایش پیدا کرد و به 75.8 میلیون تن افزایش یافت. رشد تولید محصولات نوردی هم در سپتامبر امسال 12.3 درصد اعلام شده است.

انجمن فولاد و آهن چین پیش‌بینی کرده است که تولید فولاد خام این کشور در سال جاری میلادی از یک میلیارد تن بالاتر برود و رشد 3 تا 5 درصدی را محقق سازد.

همچنین مطابق آمار این انجمن، فولادسازان بزرگ چینی در سپتامبر امسال 5.4 درصد درآمد بیشتری نسبت به سپتامبر سال قبل کسب کرده‌اند و درآمد ماهانه 504 میلیارد دلاری به دست آورده‌اند.

البته با وجود رشد چشمگیر تولید فولاد چین، سودآوری صنعت فولاد در سال جاری تقریباً رشد اندکی داشته است و پیش‌بینی می‌شود در سال 2021 هم رشد زیادی نداشته باشد.

کو ژیولی، نایب‌رئیس انجمن فولاد و آهن چین در این باره گفته است که صنعت فولاد چین توانسته در 9 ماه نخست سال 2020 توسعه باکیفیتی داشته باشد و این موفقیت در حالی حاصل شده که اقتصاد چین با کرونا روبه‌رو بوده و بازارهای داخلی و خارجی هم تحت تأثیر نااطمینانی‌های کرونا قرار داشته‌اند.

او علت رشد چشمگیر صنعت فولاد چین در 9 ماه نخست سال 2020 را سیاست‌های دولت این کشور برای احیای اقتصاد چین عنوان کرده و تاکید داشته است که صنعت فولاد چین تقریبا زنجیره صنعتی کاملی را داراست.

به گفته وی، مدیریت ریسک در صنعت فولاد چین به خوبی توانست مشکلات ناشی از کرونا را مدیریت کند و در نهایت رشد چشمگیر تقاضای فولاد در این کشور به علت سیاست‌های انبساطی دولت، سبب شد صنعت فولاد سال موفقی را داشته باشد.

اطلاعات انجمن فولاد و آهن چین نشان می‌دهد در پایان ماه می، شرکت‌های عضو این انجمن 6.5 میلیارد یوآن از زیان عملیاتی خود را کاهش دادند که این مساله به علت کاهش مالیاتی‌ها و عوارض از سوی دولت بود.

پیش‌بینی انجمن فولاد و آهن چین این ست که صنعت فولاد این کشور تا پایان سال 2020 حدود 17 میلیارد یوآن زیان عملیاتی خود را کاهش خواهد داد.

همچنین مجموع تولید فولاد چین در 9 ماه نخست سال جاری میلادی با رشد 4.5 درصدی به 781.6 میلیون تن رسید، به این صورت که تولید فولاد خام در این کشور در سه‌ماهه اول امسال 1.2 درصد، در سه‌ماهه دوم 1.7 درصد و در سه‌ماهه سوم 10.3 درصد نسبت به دوره‌های مشابه سال قبل افزایش پیدا کرد.

در این مدت، تقاضای فولاد در چین هم رشد چشمگیری داشته است به طوری که مصرف فولاد خام در 9 ماه نخست سال 2020 به 769 میلیون تن رسید که 8.9 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود.

از ماه آوریل به بعد قیمت فولاد در چین به تدریج افزایشی شد اما شاخص قیمت فولاد چین موسوم به CSPI در پایان سپتامبر به 105.99 واحد رسید که 0.09 درصد نسبت به سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

همچنین مجموع سود شرکت‌های عضو انجمن فولاد و آهن چین در 9 ماه نخست سال 2020 نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده که این مساله به علت کاهش شدید سوددهی آنها در ماه‌های نخست سال در اثر شیوع کرونا رخ داد؛ اما در ماه‌های اخیر این کاهش، متوقف شده است و حتی در ماه‌های ژوئن تا سپتامبر، سوددهی شرکت‌ها نسبت به ماه‌های مشابه سال قبل بیشتر هم شده، اما در مجموع هنوز نسبت به سال قبل کمتر است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors