جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 آبان 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برنامه دولت چین برای کاهش مصرف سنگ‌آهن و افزایش مصرف قراضه آهن در صنعت فولاد

در چهاردهمین برنامه 5 ساله توسعه چین، توجه ویژه‌ای بر توسعه شهرسازی شده است که این مساله سبب حفظ تقاضای فولاد در این کشور خواهد شد؛ اما در این برنامه بر ضرورت تغییر جهت صنعت فولاد چین به سمت استفاده بیشتر از قراضه آهن و کنترل‌های بیشتر در زمینه آلایندگی تاکید شده است.

به گزارش فولادبان و به نقل از Argus Media؛ چهاردهمین برنامه 5 ساله چین از سال 2021 تا سال 2025 اجرا خواهد شد. در همین زمینه حزب کمونیست چین اخیرا میزگردی درباره جزئیات برنامه 5 سال چین و همینطور برنامه‌ریزی بلندمدت تا سال 2035 برگزار کرد.

در این میزگرد یکی از مدیران صنعت فولاد چین عنوان کرد: توسعه شهرسازی در چهاردهمین برنامه توسعه کشور موجب حمایت از صنعت فولاد و آهن خواهد شد، زیرا توسعه شهرسازی نیازمند ساخت‌وساز و اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی است که تقاضای فولاد را بالا خواهد برد. البته شرکت‌های فولادی هم باید با افزایش سرمایه‌گذاری، میزان آلایندگی خود را کاهش دهند؛ بنابراین به نظر می‌رسد که برنامه 5 ساله چهاردهم، در مجموع برای صنعت فولاد تأثیر صفر دارد.

چین در ماه گذشته تصمیم گرفت که تا سال 2060 به کشوری بدون تولید کربن تبدیل شود و قصد دارد تا قبل از سال 2030 میزان تولید دی‌اکسید کربن را کاهش دهد. برای صنعت فولاد چین که سالانه 1 میلیارد تن فولاد تولید می‌کند، کاهش تولید دی‌اکسید کربن به معنای جایگزینی کوره‌های بلند با کوره‌های قوس الکتریکی است که قراضه آهن را بازیافت می‌کنند. این در حالی است که در کوره‌های بلند که 90 درصد فولاد چین را تولید می‌کنند از سنگ‌آهن و کک به عنوان ماده اولیه استفاده می‌شود.

هی ونبو، رئیس اجرایی انجمن فولاد و آهن چین هم ماه گذشته در این‌باره گفت: چین مجبور است برای کاهش آلایندگی صنعت فولاد، زنجیره عرضه بازیافت قراضه آهن را گسترش دهد که نیازمند افزایش واردات قراضه آهن است.

بر این اساس به نظر می‌رسد احتمالا چین استانداردهای جدیدی برای واردات قراضه آهن تعیین خواهد کرد که سبب افزایش واردات قراضه آهن از سال آینده خواهد شد.

یک تاجر مقیم شانگهای نیز در این‌باره گفت: با برنامه دولت چین برای کاهش آلایندگی صنعت فولاد، به نظر می‌رسد طی 5 سال آینده شاهد تغییر ساختار فولادسازی در چین خواهیم بود و شمار کوره‌های قوس الکتریکی افزایش خواهد یافت. کارخانجات فولادی بزرگ و متوسط دولتی هم به سرعت با یکدیگر ادغام خواهند شد تا قدرت رقابتی خود را حفظ کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors