جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 آبان 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش قیمت فولاد در اروپا

قیمت کویل نورد گرم در بازار اروپا طی یک هفته اخیر افزایشی بود. رشد تقاضای فولادسازان برای کویل نورد گرم و کمبود واردات این محصول واسطه فولادی، دلیل رشد قیمت آن در بازار اروپا است.

فولاد اروپا

به گزارش فولادبان به نقل از متال بولتن، قیمت کویل نورد گرم در بازار شمال اروپا، تحویل درب کارخانه، در روز چهارشنبه گذشته با 7.5 یورو رشد نسبت به هفته قبل به هر تن 498.33 یورو رسید. البته در بازار معاملاتی با قیمت 500 تا 520 یورو هم انجام گرفته است و پیشنهاد نوردسازان هم بین 520 تا 550 یورو بوده است.

ادعای نوردسازان اروپایی این است که کل تولیدات خود تا مارس سال آینده میلادی را هم به طور کامل پیش‌فروش کرده‌اند که سبب کاهش عرضه این محصول در بازار شده است.

فعالان بازار فولاد هم می‌گویند منتظر نتیجه چانه‌زنی‌ها با نوردسازان هستند اما به نظر می‌رسد سفارش‌های کارخانجات تا پایان سال جاری میلادی اشباع شده است به‌جز چند کارخانه کوچک که آنها هم قیمت فروش خود را 530 تا 550 یورو در تن، تحویل درب کارخانه، قرار داده‌اند.

قیمت کویل نورد گرم در جنوب اروپا در روز چهارشنبه بدون تغییر نسبت به هفته قبل به هر تن 480 تا 490 یورو در تن، تحویل درب کارخانه، بود.

کارخانجات فولادی ایتالیا کویل نورد گرم را با قیمت 480 تا 490 یورو در تن، تحویل درب کارخانه، معامله می‌کردند در حالی که قیمت پیشنهادی رسمی آنها 480 تا 500 یورو بود. فعالان بازار هم می‌گویند کارخانجات فولادی جنوب اروپا به دنبال افزایش 20 یورویی قیمت کویل نورد گرم هستند که البته بستگی به وضعیت کرونا دارد.

بر اساس برخی گزارش‌ها موجودی انبارها از کویل نورد گرم هم در اروپا کمتر از حد معمول است که می‌تواند عاملی برای افزایش قیمت‌ها باشد.

یک دلیل کاهش عرضه محصولات فولادی در اروپا این است که پس از فروکش کردن کرونا و بازگشایی کارخانجات در سپتامبر، آنها هنوز با تمام ظرفیت خود کار نمی‌کنند ضمن آن که تولیدات خود را به طور پیش‌فروش عرضه کرده‌اند و به همین دلیل در بازار نقدی و فیزیکی عرضه کم شده است.

از سوی دیگر تقاضای فولاد از سوی بخش خودروسازی در حال افزایش است. اطلاعات انجمن خودروسازی اروپا نشان می‌دهد که در ماه سپتامبر برای اولین بار در سال جاری میلادی فروش خودرو نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش پیدا کرد.

اما برخلاف خودروسازی، تقاضای فولاد از سوی بخش ساخت‌وساز همچنان پایین است.

با وجود بررسی وضع تعرفه‌های ضد دامپینگی از سوی اتحادیه اروپا علیه واردات کویل نورد گرم از ترکیه، برخی خریداران ایتالیایی برای افزایش موجودی انبارهای خود اقدام به ثبت سفارش واردات این محصول از ترکیه کرده‌اند. کمیسیون اروپا احتمالاً تا اواسط ژانویه 2021 در این باره تصمیم خواهد گرفت اما برخی فعالان بازار فولاد معتقدند که این تصمیم در همین سال 2020 اتخاذ خواهد شد.

اما با وجود ریسک وضع تعرفه ضد دامپینگ علیه واردات فولاد از ترکیه، برخی خریداران بزرگ فولاد در اروپا اقدام به ثبت سفارش واردات فولاد از ترکیه کرده‌اند.

آنها معتقدند که این تعرفه‌ها بیشتر از 7 درصد نخواهد بود و با این تعرفه هم واردات فولاد از ترکیه می‌ارزد.

فعالان بازار از ورود حجم زیادی از کویل نورد گرم از ترکیه به اروپا طی سه چهار هفته اخیر خبر می‌دهند و محموله‌های بیشتری هم در راه است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors