جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 آبان 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

واردات محصولات فولادی نیمه‌تمام به چین 10 برابر شد/ سهم 6 درصدی ایران از واردات فولاد چین

آمار گمرک چین نشان می‌دهد واردات محصولات فولادی نیمه‌تمام به این کشور در 8 ماه نخست سال 2020 نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 برابر شده و به 11.4 میلیون تن رسیده و 6 درصد از واردات محصولات فولادی نیمه‌تمام چین در این مدت از ایران بوده است.

به گزارش فولادبان و به نقل از MysteelOct؛ با رشد چشمگیر واردات محصولات فولادی در سال 2020، تراز صادرات – واردات فولاد این کشور منفی شده که این مساله در یک دهه اخیر سابقه نداشته است.
در سال جاری میلادی با وجود این که همه دنیا درگیر بیماری کروناست، اما چین که اولین کشور بود درگیر این بیماری شد و توانست زودتر از سایر کشورها از این بیماری رهایی پیدا کند و اکنون در حالی که همه کشورهای جهان به علت رکود ناشی از کرونا با رشد منفی اقتصادی مواجهند، اقتصاد چین به وضعیت مطلوب خود بازگشته است.
از ماه جولای تاکنون واردات محصولات فولادی نیمه‌تمام به چین همچون شمش و تختال، رکوردشکنی کرده است. در ماه آگوست واردات محصولات فولادی نیمه‌تمام به 3.2 میلیون تن رسید که رقم عجیب 1131 درصد نسبت به آگوست سال 2019 رشد داشت که شمش فولاد نیمی از کل واردات را تشکیل می‌داد.
این آمار کاملاً متفاوت با آمار میانگین ماهانه واردات محصولات فولادی نیمه‌تمام به چین طی سال‌های 2013 تا 2019 بود که رقمی کمتر از 300 هزار تن در ماه را شامل می‌شد.
واردات شمش فولادی به چین در 8 ماه نخست سال 2020 به 6.9 میلیون تن رسید که 301 درصد نسبت به کل واردات 12 ماهه سال 2019 افزایش نشان می‌دهد. واردات تختال هم در 8 ماه نخست سال 2020 به 4.2 میلیون تن رسید که تقریباً 4 برابر کل واردات سال 2019 بود.
آمار گمرک چین نشان می‌دهد در 8 ماه نخست سال 2020 کشورهای روسیه، هند، ویتنام و ایران به ترتیب بزرگترین صادرکنندگان محصولات فولادی نیمه‌تمام به این کشور بوده‌اند و ایران سهم 6 درصدی از بازار چین در این مدت داشته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors