جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 آبان 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

انتقاد ترکیه از سیاست‌های اخلال‌گرایانه در بازار فولاد جهان

آمار گمرک چین نشان می‌دهد واردات محصولات فولادیترکیه خواستار اجماع جهانی برای مقابله با اقدامات اخلال‌گرایانه در صنعت فولاد شد. نیمه‌تمام به این کشور در 8 ماه نخست سال 2020 نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 برابر شده و به 11.4 میلیون تن رسیده است.

به گزارش فولادبان روزنامه ترکیه‌ای دیلی صباح نوشته ، Ruhsar Pekcan وزیر بازرگانی ترکیه در نشست وزرای مجمع جهانی ظرفیت مازاد فولاد (Global Forum on Steel Excess Capacity) که به صورت آنلاین برگزار شد، از کشورهای جهان خواست برای رفع مشکلاتی که در صنعت فولاد به علت سیاست‌های احتیاطی و بازدارنده برخی کشورها ایجاد شده، اجماع کنند.

خانم Pekcan در این نشست تاکید کرد که صنعت فولاد جهان هم‌اکنون از ظرفیت مازاد و قیمت‌های پایین رنج می‌برد و به علت شیوع کرونا، آسیب‌پذیرتر هم شده است. به گفته وی، بر اساس آخرین برآوردهای انجمن جهانی فولاد، صنعت فولاد دنیا در سال 2020 و سال‌های پس از آن بهبود اندکی خواهد یافت. ضمن آن که فاصله تقاضا و ظرفیت تولید فولاد در صنعت فولاد، بسیار زیاد است.

وزیر بازرگانی ترکیه به سیاست‌های حمایتگرایانه برخی کشورها در اثر شیوع کرونا اشاره کرد و خواستار آن شد که سیاست‌های دولت‌ها در قبال صنعت فولاد بر اساس شرایط بازار تعیین شود.

او با انتقاد تلویحی از اقدامات اتحادیه اروپا در وضع محدودیت برای واردات فولاد از سایر کشورها، گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که کشورهای بزرگ تولیدکننده فولاد و برخی مجموعه‌های کشوری سیاست‌هایی اتخاذ کرده‌اند که جریان تجارت و واردات فولاد را مختل کرده است و کشورها باید با یکدیگر متحد شوند تا با این اقدامات ناعادلانه مقابله شود.

وی با اشاره به ظرفیت مازاد تولید فولاد در دنیا عنوان کرد که همکاری کشورها خصوصاً کشورهای بزرگ برای رفع این مشکل جهانی، ضروری است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors