جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 آبان 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بهبود بیش از انتظار تقاضای فولاد در هند

برخی منابع خبری از بهبود تقاضای فولاد در هند بسیار بیشتر از آنچه که انتظار می‌رفت، گزارش داده‌اند.

فولاد هند

به گزارش فولادبان؛ آن‌طور که شرکت JSW Steel که بزرگترین فولادساز هند محسوب می‌شود، گزارش داده است پس از آن که تقاضای فولاد در این کشور در سه‌ماهه اول سال مالی هند، کاهش یافته بود، اکنون با افزایش مصرف فولاد در بخش‌های روستایی، تقاضای فولاد در کل کشور هم بالا رفته است.

همچنین به گزارش بلومبرگ، در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن 2020 تقاضای فولاد در هند به کمتر از نصف کاهش یافت، چراکه با اعمال مقررات سختگیرانه و محدودیت‌های شدید ضد کرونایی در این کشور، فعالیت‌های اقتصادی تقریبا متوقف شده بود. در سه ماهه دوم سال جاری مالی هند، تقاضای فولاد نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کمتر شده، اما در سه‌ماهه سوم تقریبا 2 برابر شده است.

Seshagiri Rao از مدیران ارشد JSW Steel در این باره گفت: بهبود چشمگیری در تقاضای فولاد هند ایجاد شده و اوضاع از آنچه که همه ما انتظار داشتیم، بهتر شده است. صنعت خودروسازی از بخش‌هایی بود که ما هیچ انتظار رونق سریع آن را نداشتیم، اما این صنعت عملکرد خوبی داشته است و فروش در سایر صنایع همچون صنعت لوازم خانگی، محصولات پوشش‌دار و تجهیزات خورشیدی هم مطلوب بوده است.

حجم خرده‌فروشی شرکت JSW Steel در سه‌ماهه جولای تا سپتامبر 2020 نسبت به سه‌ماهه قبل، 117 درصد رشد کرده و نسبت به مدت مشابه سال 2019 هم 13 درصد بیشتر شده است. تقاضا در بخش‌های روستایی عامل اصلی رشد فروش فولاد این شرکت بوده است.

اما با وجود رشد تقاضای فولاد در سه‌ماهه گذشته، میزان کل مصرف فولاد در هند در سال جاری میلادی 10 درصد کمتر از سال قبل بوده زیرا حدود 15 میلیون تن تقاضا در نیمه اول سال 2020 از دست رفته است. همچنین  به علت افت شدید تقاضای داخلی، فولادسازان هندی صادرات محصولاتشان را در نیمه اول سال جاری میلادی تقریبا بیش از دو برابر افزایش دادند و به 11 میلیون تن رساندند. اما اخیرا با احیای تقاضای داخلی، رقم صادرات فولاد هم در حال تعدیل است. مثلا شرکت JSW در فاصله آوریل تا سپتامبر 80 درصد کل فروشش را راهی بازارهای خارجی کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors