جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 آبان 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

احتمال ادغام دو غول فولادی اروپا

شرکت‌های Tata Steel و SSAB که بزرگترین تولیدکنندگان محصولات فولادی تخت در اروپا به شمار می‌روند، در حال مذاکره برای ادغام با یکدیگر هستند.

احتمال ادغام دو غول فولادی اروپا اخبار بازار فولاد

به گزارش فولادبان؛ در روزهای اخیر گزارش‌های متعددی درباره ادغام شرکت‌های Tata Steel و SSAB منتشر شده است که بر مبنای آن این دو غول فولادی در حال مذاکره برای ادغام واحدهای فولادسازی خود در اروپا هستند. البته تاکنون این دو شرکت به طور رسمی مذاکره برای ادغام با یکدیگر را تأیید نکرده‌اند.

این در حالی است که پیش از این شرکت SSAB قصد داشت با شرکت آلمانی Thyssenkrupp ادغام شود که در مذاکرات با این شرکت ناکام ماند؛ چراکه شرکت انگلیسی – هلندی Liberty Steel در این زمینه پیش‌دستی کرد و توانست رضایت Thyssenkrupp را برای ادغام به دست آورد. به همین دلیل اکنون SSAB به دنبال ادغام با بخش اروپایی شرکت هندی Tata Steel است.

شرکت Tata Steel دو خط تولید فولاد با کوره‌های بلند در اروپا دارد؛ یکی در هلند و دیگری در انگلستان که البته هر دوی این کارخانجات، محصولاتی مانند تختال، کویل نورد گرم و سرد و ورق گالوانیزه تولید می‌کنند.

کارخانه Tata Steel در هلند ظرفیت تولید 7.5 میلیون تن فولاد را در سال دارد و ظرفیت شعبه انگستانی این شرکت، 4.9 میلیون تن محصولات فولادی نخت در سال است.

شرکت سوئدی SSAB نیز جزو فولادسازان بزرگ منطقه اسکاندیناوی به شمار می‌رود که دو کوره بلند در فنلاند، با ظرفیت تولید 2.5 میلیون تن آهن خام دارد.

شرکت SSAB همچنین در سوئد هم سه کوره بلند دارد که ظرفیت تولید آنها 4.4 میلیون تن در سال است. محصولات تولیدی SSAB عبارتند از کویل نورد گرم، کویل نورد سرد، ورق گالوانیزه، لوله درزدار و ورق prepainted. همچنین ارزش بازار SSAB نیز حدود 3.2 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

به نظر می‌رسد فولادسازان اروپایی به علت کاهش تقاضای فولاد در این منطقه، به سیاست ادغام با یکدیگر در جهت کاهش هزینه‌ها روی آورده‌اند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors