جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 آبان 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش تقاضای کشورهای عربی برای خرید شمش فولادی از آسیای میانه

گزارش متال بولتن از افزایش تقاضای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای واردات شمش فولادی از منطقه آسیای میانه حکایت دارد.

شمش فولاد

به گزارش فولادبان، هفته گذشته یک محموله بزرگ شمش فولادی اوکراین به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس فروخته شد در حالی که خریداران فولاد در سایر مناطق جهان از خرید دست نگاه داشته و تحولات بازار را رصد می‌کردند.

طبق این گزارش، یک محموله 50 هزار تنی شمش فولادی اوکراین به عربستان سعودی با قیمت هر تن 440 دلار، سی.اف.آر فروخته شده که معادل کمی بیش از 405 دلار در تن، فوب دریای سیاه است.

به گفته فعالان بازار، به نظر می‌رسد تقاضای خرید شمش فولاد از سوی سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس همچنان ادامه داشته باشد.

در همین حال قیمت فروش پیشنهادی کارخانجات فولادسازی کشورهای آسیای میانه کمتر از 415 دلار در تن، فوب دریای سیاه، گزارش شده است.

فعالان بازار در ترکیه هم می‌گویند که برخی خریداران حاضرند برای واردات شمش فولادی از آسیای میانه تا 420 دلار در تن، سی.اف.آر، معادل 405 دلار فوب دریای سیاه، پول پرداخت کنند زیرا قیمت شمش فولادی در بازار ترکیه در حال افزایش است. اما   فروشندگان شمش فولادی در منطقه آسیای میانه فعلا حاضر به ارائه این حد از تخفیف به ترک‌ها نشده‌اند.

خریداران شمش فولادی آسیای میانه در شمال آفریقا هم سقف قیمت مورد پذیرش خود را 400 دلار فوب دریای سیاه قرار داده‌اند.

در جنوب شرق آسیا هم خریداران شمش فولادی به دنبال قیمت هر تن 445 دلار سی.اف.آر برای حمل در ماه دسامبر هستند که معادل 405 دلار فوب دریای سیاه می‌شود.

البته وضعیت بازار شمش فولاد در آسیا به علت نوسانات قیمت میلگرد در بازار چین، چندان پررونق نیست زیرا در چین این نگرانی وجود دارد که به علت رشد مناسب اقتصادی این کشور در ماه‌های اخیر، پکن برنامه حمایت مالی خود از بازارها برای رفع رکود ناشی از کرونا را به تدریج کم کند که اگر این اتفاق بیفتد، مستقیما بر بازار فولاد تاثیر منفی خواهد گذاشت و تقاضای فولاد چین را پایین می‌آورد.

این در حالی است که به گفته فعالان بازار، یک محموله شمش فولادی روسیه به مقصد فیلیپین با زمان حمل اواخر نوامبر به قیمت هر تن 460 دلار سی.اف.آر معامله شده است.

علت قیمت بالای این محموله، شرایط حملی است که فروشنده لحاظ کرده است زیرا اکنون در بازار عمده معاملات با زمان حمل دسامبر است اما این فروشنده روسی یک ماه زودتر یعنی در نوامبر وعده حمل داده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors