جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 05 آبان 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پیشتازی چین در کاهش آلایندگی صنعت فولاد

اخبار منتشر شده از چین نشان می‌دهند که این کشور اقداماتی اساسی در راستای کاهش آلایندگی صنعت فولاد انجام داده است.

فولاد چین

به گزارش فولادبان، صنعت فولاد و آهن چین اقدامات مهمی را برای کاهش تولید گازهای آلاینده طی 5 سال اخیر انجام داده است. بر اساس گزارش خبرگزاری چاینادیلی، وزارت محیط زیست چین اعلام کرده که 228 شرکت فولادی چین با مجموع ظرفیت تولید 610 میلیون تن فولاد خام در سال، هم‌اکنون در حال اجرای برنامه‌های کاهش تولید گازهای آلاینده هستند.

از بین این 228 شرکت فولادی، 159 شرکت با ظرفیت تولید 450 میلیون تن فولاد، در مناطق اصلی بهبود کیفیت هوا در چین یعنی منطقه پکن-تیانجین-هوبای و دلتای رودخانه یانگتسه قرار داند.

82 شرکت فولادی با ظرفیت 330 میلیون تن که 60 درصد کل ظرفیت تولید فولاد مناطق اصلی را تشکیل می‌دهند، پس از آن که طی یک ماه استانداردهای تولید و تجهیزات کاهش تولید دی‌اکسید کربن را به طور آزمایشی اجرا کردند، همچنان در حال اجرای عملیات نظارت و ارزیابی بر کاهش چشمگیر تولید دی‌اکسید کربن هستند.

سال گذشته 5 وزارتخانه دولتی دستورالعمل اجرای استانداردهای کاهش شدید تولید دی‌اکسید کربن در صنایع فولادی را منتشر کردند که بررسی‌ها نشان می‌دهد این دستورالعمل مطابق زمان‌گذاری‌ها، در حال اجرا است.

در این دستورالعمل آمده بود که 60 درصد ظرفیت تولید فولاد و آهن در مناطق اصلی چین باید تا پایان سال، استانداردهای کاهش شدید تولید دی‌اکسید کربن را اجرا کنند. همچنین به همه شرکت‌های فولادی دستور داده شده تا پایان سال 2025 عملیات به‌روزرسانی تجهیزات و فرآیند تولید خود را تکمیل کنند.

کارخانجاتی که این استانداردها را رعایت و عملیات به‌روزرسانی را انجام دهند از حمایت‌های دولتی همچون کاهش مالیات‌ها، افزایش تأمین مالی و حمایت‌های محیط زیستی برخوردار خواهند شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors