جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 05 آبان 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قیمت سنگ‌آهن به کمترین سطح 4 هفته اخیر رسید

امروز با آغاز کار بورس‌های کالا در شرق آسیا پس از تعطیلات پایانی هفته، قیمت سنگ‌آهن به کمترین رقم خود در 4 هفته اخیر کاهش یافت.

سنگ آهن

به گزارش فولادبان؛ امروز در بورس دالیان چین، قیمت سنگ‌آهن به علت افزایش موجودی این ماده معدنی در بنادر چین، با کاهش مواجه شد. چراکه طبق گزارش‌های رویترز، اکنون موجودی سنگ آهن در بنادر چین به بیشترین رقم خود از ماه فوریه رسیده که این مساله سبب ایجاد نگرانی درباره کاهش تقاضا برای واردات سنگ‌آهن به چین به علت تأمین تقاضای این کشور با واردات انبوه اخیر شده است.
همچنین در بورس کالای دالیان قیمت سنگ‌آهن با زمان انقضای ژانویه 2021 با کاهش 3.1 درصدی به 762 یوآن (114 دلار) در تن رسید که کمترین قیمت آن از 28 سپتامبر تا کنون است.
در بورس سنگاپور هم با شروع معاملات این هفته، قیمت سنگ‌آهن برای تحویل در ماه نوامبر با 0.1 درصد افت به 112.95 دلار در تن رسیده است.
اطلاعات موسسه SteelHome نشان می‌دهد حجم سنگ‌آهن وارداتی موجود در انبارهای بنادر اصلی چین برای پنجمین هفته متوالی رشد کرده و به 127.8 میلیون تن در 23 اکتبر رسیده است.
به نظر می‌رسد افزایش موجودی سنگ‌آهن در انبارهای چین و بروز نشانه‌هایی از کاهش تقاضای این کشور در آینده نزدیک، سبب افت قیمت سنگ‌آهن شده است. گزارش موسسه SteelHome هم نشان می‌دهد قیمت شاخص سنگ‌آهن عیار 62 درصد در چین در روز جمعه گذشته به هر تن 117.5 دلار رسیده که کمترین قیمت آن از 5 آگوست تاکنون است.
دنیل هاینز تحلیلگر ارشد موسسه ANZ در این زمینه به رویترز گفت: افزایش شدید تولید فولاد چین در ماه‌های اخیر، نگرانی‌ها نسبت به اشباع بازار این کشور در کوتاه‌مدت را با توجه به کاهش حاشیه سود فولادسازان افزایش داده است.
بر اساس اعلام انجمن فولاد و آهن چین، پیش‌بینی می‌شود تولید فولاد خام این کشور در سال 2020 با رشد 3 تا 5 درصدی به بیش از یک میلیارد تن برسد.
آمارهای انجمن جهانی فولاد هم حاکی از آن است که تولید فولاد در سطح جهان پس از ماه‌ها افت، در ماه سپتامبر برای دومین ماه متوالی صعودی بود و با رشد 2.9 درصدی به 156.4 میلیون تن رسید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors