جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 03 آبان 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نرخ سنگ آهن روی ریل نزولی

براساس داده‌های نشریه متال بولتن، قیمت سنگ آهن دانه‌بندی‌شده 60 درصد CFR بنادر چین به دلیل رشد تولید و بهتر شدن وضعیت توزیع آن و کاهش تقاضای واردات از سوی خریداران بخصوص شرکت‌های فولادساز چینی طی یک هفته گذشته به طور متوسط با کاهش بیش از 4 دلاری به حدود 115 دلار رسیده است.

نرخ سنگ آهن روی ریل نزولی اخبار سنگ آهن

به گزارش فولادبان؛ صعودی بودن شیب قیمت سنگ آهن در چند ماه گذشته و در دوران کرونا باعث شده است تا فولادسازان در سراسر جهان با چالش بزرگی روبه‌رو شوند و این شرکت‌ها از یک سو، سنگینی افزایش هزینه‌ها را متحمل می‌شوند و از سویی دیگر، چون با تعطیلی بیشتر کارخانه‌های صنایع پایین‌دستی با تقاضای ضعیفی در بازار فروش خود مواجه بودند، ناچار شدند که در هفته‌های اخیر نرخ محصولات خود را افزایش دهند.

اما در یک هفته گذشته آمارها از عقب‌نشینی قیمت سنگ آهن حکایت دارد و براساس داده‌های نشریه متال بولتن، قیمت سنگ آهن دانه‌بندی‌شده 60 درصد CFR بنادر چین در معاملات هفته گذشته به طور متوسط باکاهش 4 دلار و 20 سنتی به 115 دلارو 55 سنت رسیده است. در این میان، بیشتر فعالان بازار معتقدند که این روند نزولی قیمت ادامه خواهد داشت و خریداران با کاهش حجم خرید به دنبال ارزان‌تر شدن نرخ سنگ آهن با کیفیت بالا هستند.

براساس آمارهای جهانی تولید فولاد خام وکنستانتره سنگ آهن در چین با افزایش 8 هزار و 700 تنی در یک هفته اخیر رو‌به‌رو شده و به رقم 2.94 میلیون تن در روز رسیده است. کارشناسان معتقدند این افزایش تولید در راستای طرح دولت این کشور در حوزه فولاد و محصولات فولادی است تا به این شکل، برنامه‌های ادغام شرکت‌های دارای کوره‌های قوس الکتریکی و القایی را برای یکپارچگی صنعت فولاد چین پیگیری کند.

همچنین گزارش‌های انجمن فولاد چین نشان می‌دهد این کشور از ابتدای ژانویه تا انتهای سپتامبر 2020 با تولید 200 میلیون تن کنستانتره سنگ آهن رشد 4.3 درصدی را در صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل میلادی رقم زده و حجم تولید این محصول را به 24.3 میلیون تن رسانده است.

در این میان، گزارش‌های منابع رسانه‌ای چینی حاکی از آن است که با پایان یافتن محدودیت‌های کرونایی در چین و اتمام عملیات بهسازی و تعمیرات کوره‌های قوس الکتریکی استفاده از سنگ‌آهن‌های انباشت‌شده در 45 بندر این کشور شروع شده است و 124 میلیون تن سنگ آهن موجود در این کشور به محصولات نهایی فولادی تبدیل خواهد شد و به این ترتیب، با کاهش تقاضای سنگ آهن و متعادل شدن عرضه در ماه‌های پایانی 2020 و اوایل سال بعد میلادی شاهد سیر نزولی قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی خواهیم بود که به نظر می‌رسد این اتفاق باعث وارد شدن خسارت زیادی به کشورهای تولیدکننده این محصول نظیر برزیل و استرالیا خواهد شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors