جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 27 مهر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تعادل بازار در گرو توقف فروش خارج از شبکه به سوگلی‌ها

بسیاری از تولیدکنندگان مقاطع فولادی از نحوه قیمت‌گذاری شمش و دیگر محصولات فولادی در بورس کالا معترض هستند چرا که قیمت پایه محصولات با نرخ دلار نیمایی به دست می‌آمد اما در تاریخ 12 مهر بود که خبر رسید اعضای انجمن فولاد و وزارت صمت صورتجلسه‌ای را امضا کرده‌اند که طی آن، فرمولی برای تعیین قیمت پایه شمش در بورس کالا ارائه شده است؛ با این وجود، به سراغ کارشناسان و فعالان حوزه فولاد رفته‌ایم تا تأثیر این فرمول در قیمت محصولات فولادی را مورد بررسی قرار دهیم.

امید ظفر

مدیرعامل نورد ظفر بناب در این باره به فولادبان گفت: اگر فولادسازان به تعهدات خود در قبال عرضه در بورس کالا عمنل کنند و عرضه 100 درصدی خود را در بورس کالا انجام دهند، فرمول ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد در برقراری تعادل در قیمت‌های محصولات فولادی موفق خواهد بود.

امید ظفر تأکید کرد: این تنها در صورتی عملی خواهد بود که تولیدکنندگان شمش واسطه‌بازی، رانت‌خواری و فروش خارج از شبکه به سوگلی‌های خود را متوقف کنند.

وی درباره خرید شمش از بورس کالا توسط واحدهای نوردی تصریح کرد: سهمیه نوردی‌ها و‌خرید شمش از بورس کالا توسط واحدهای نوردی باید حتما جوابگوی تولیداتشان باشد، نه اینکه واحدهای نوردی ماهانه، ۳۵ هزار تن تولید در سامانه بهین‌یاب ثبت کرده باشند ولی ۲۰ هزار تن سهمیه از طرف وزارت صمت اختصاص به این واحدها اختصاص داده شود.

مدیرعامل نورد ظفر بناب در پایان افزود: اگرخرید و فروش شمش در بازار آزاد فروش خارج از شبکه برای نوردکاران اعمال گردد، باید سهمیه این دسته از تولیدکنندگان محصولات نهایی حتماً ۱۰ درصد بیشتر از تولید مقاطع ثبت شده در بهین‌یاب باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors