جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 مهر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

جلوگیری از خام فروشی شمش و اسلب ممهترین چالش صنعت فولاد است

معاون بازرگانی نورد آذرامین در گفت و گو با فولادبان با اشاره به فرصت بسیار کوتاه رزم حسینی در وزارت صمت گفت: اگر وزیر به دنبال نتیجه خوب اقتصادی و صنعتی در این زمان با قیمانده است باید به صورت جدی خام فروشی را متوقف کند.

حسین نایب درختان با انتقاد از نحوه قیمت گذاری شمش در کشور، افزود: درحالی که هزینه های تولیدکنندگان شمش در داخل و به ریال است اما نرخ شمش بر اساس دلار نیما و قیمت های صادراتی محاسبه می شود و این روند باعث شده در برخی بازه های زمانی قیمت میلگرد و شمش در بازار بسیار بهم نزدیک شود و تولید آن صرفه اقتصادی نداشته باشد.

این فعال صنعت فولاد از صادرات شمش انتقاد کرد و گفت: در همه کشورهای دنیا اولویت صادرات با محصولات پایین دست زنجیره فولاد است چون ارزش افزوده بیشتری را نصیب آن کشور می کنند اما در ایران به بهانه بازگشت ارز حاصل از صادرات، درحالیکه کارخانه های نورد با ظرفیت بسیار پایین کار می کنند بخش قابل توجهی از شمش به خارج از کشور صادر می شود.

نایب درختان در پایان با اشاره به اینکه جلوگیری از صادرات شمش و افزایش تولید مقاطع به نفع اقتصاد و مصرف کننده خواهد بود، تصریح کرد: اگر وزیر جدید صمت در سیاست های فعلی تجدید نظر نکند و بازار بر پاشنه فعلی بچرخد حتما به صنعت فولاد آسیب های جدی وارد می شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors