جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 مهر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حفظ جریان صادرات تنها ناجی بازار فولاد کشور

با انتخاب وزیر صمت بعد از پنج ماه بلاتکلیفی، تحلیل های متفاوتی در مورد اولویت های این وزارتخانه در مدت کوتاه باقی مانده تا پایان عمر دولت دوازدهم وجود دارد. در سخنان رزم حسینی در مجلس تنها به یک جمله که برای ساماندهی بازار فولاد و جلوگیری از خام فروشی و صادرات محصولات نهایی برنامه مدونی دارم، بسنده شد؛ با توجه به مشکلات متعدد و پیچیده صنعت فولاد؛ فولادبان در گفتگو با فعالان این بازار به بررسی اولویت های وزارت صمت در حوزه فولاد پرداخته است.

نایب رئیس انجمن فولاد در این باره به فولادبان گفت: این روزها، بازار فولاد از شاخه‌های اقتصاد کلان متاثر شده و از آنجا که در حال حاضر، همه بازارها درگیر نوسانات بازار ارز شده‌اند؛ پس، نمی‌توان گفت که با پیچیدن نسخه‌ای برای بازار فولاد می‌توان مشکلات این صنعت را حل کرد و این در صورتی است که در بازار فولاد، وفور تولید داریم و همین امر به کمتر شدن التهاب بازار فولاد نسبت به دیگر بازارها کمک می‌کند.

احرامیان تصریح کرد: بر اساس آمار، روزانه، 2 هزار و 500 میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می‌شود و اثرات این نقدینگی‌ها را در بسیاری از حوزه‌ها می‌بینیم که فولاد هم یکی از آن‌ها است.

وی درباره اولویت‌های وزیر جدید صمت، گفت: مهم‌ترین اولویتی که ما در صنعت فولاد داریم، حفظ جریان صادرات است چون فولاد، صنعتی است که نصف تولیدش متکی به صادرات است و با کمک این بخش به نقطه سر به سر می‌رسد و ما باید تمام تمرکز خود را روی جریان صادرات بگذاریم تا بتوانیم این صنعت را که با هزینه خیلی بالا به دست آمده، به خوبی نگه داریم.

نایب رئیس انجمن فولاد با اشاره به مشکل تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها، تصریح کرد: بعد از بحث صادرات، باید راهبردهایی برای تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها در نظر گرفت؛ به گونه‌ای که باید برنامه‌ریزی بیشتری برای کمک به بخش معدن صورت بگیرد تا معدنی‌ها بتوانند طرح‌های توسعه‌ای خود را اجرایی  کنند و کسری مواد اولیه برای بیشتر شدن ظرفیت‌های تولید، جبران شود.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors