جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 مهر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

با اداره هجره ای نمی توان صادرات کرد/سرنوشت محتوم شمش سرقینی

با انتخاب وزیر صمت بعد از پنج ماه بلاتکلیفی، تحلیل های متفاوتی در مورد اولویت های این وزارتخانه در مدت کوتاه باقی مانده تا پایان عمر دولت دوازدهم وجود دارد. در سخنان رزم حسینی در مجلس تنها به یک جمله که برای ساماندهی بازار فولاد و جلوگیری از خام فروشی و صادرات محصولات نهایی برنامه مدونی دارم، بسنده شد؛ با توجه به مشکلات متعدد و پیچیده صنعت فولاد؛ فولادبان در گفتگو با فعالان این بازار به بررسی اولویت های وزارت صمت در حوزه فولاد پرداخته است.

غلتک‌سازان سپاهان

به گزارش فولادبان، مدیرفروش غلطک سازان سپاهان دراین باره به فولادبان گفت: طی 13 سال، ایران از وارکننده شمش و مقاطع به صادرکننده این اقلام تبدیل شده که این اتفاق بزرگی است،اما برای ادامه راه نیاز به تجدید نظر در راهبردهای کلان صنعت فولاد داریم.

شهپری‌فرد با بیان اینکه تعادل بخشی سود در زنجیره و هدایت صادرات به محصولات نهایی نیاز به زیرساخت هایی دارد، افزود: کسانی که در بیش از یک دهه گذشته تاجر آهن بودند کارخانه نورد زدند و بخشی هم به سمت تولید شمش القایی رفتند، اما متاسفانه همچنان به شکل سنتی به بازار نگاه می کنند و راهبردی برای مدیریت فروش و بازاریابی ندارند.


مطالب مرتبط


وی ادامه داد: صادرات مقاطع و محصولات نهایی محور برنامه های وزیر جدید اعلام شده اما آیا تولیدکننده ای که هنوز کارخانه خود را هجره ای اداره می کند می تواند در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد؟

مدیرفروش غلطک سازان سپاهان تاکید کرد: از حدود 68 نوردکار فعال در کشور تنها دو شرکت کویر و روهینا دارای استراتژی صادراتی هستند و بقیه شرکت  هیچ زیرساختی برای صادرات ندارند.

شهپری‌فرد با اشاره به تجارب قدیم کشور درارائه شمش ارزان، گفت: روزگاری شمش ارزان که به شمش سرقینی مشهور شده بود در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت اما چون ساز و کار صادرات وجود نداشت مقاطع در لب مرز عراق و افغانستان به دلال فروخته می شد و در نهایت بخشی از ارزش افزوده صنعت با ارزان فروشی از کشور خارج شد. سیاست تقویت صادرات بسیار درست است اما پیش نیاز آن ایجاد و پیاده سازی استراتژی های صادراتی در میان تولیدکنندگان است.

وی افزود: در بخش شمش القایی هم متاسفانه معضل نبود  راهبرد صادرات محور به چشم می خورد، اما به هر حال سیاست سرکوب قیمت شمش جواب نمی دهد و نباید انتظار بازگشت میلگرد هفت هزار 500 تومانی را با توجه به وضعیت نرخ ارز داشت.

این فعال صنعت فولاد در پایان با اشاره ظرفیت بازارهای کشورهای شمالی ایران از جمله ارمنستان و آذربایجان گفت: منطقه ما کشش بسیار زیادی برای صادرات مقاطع دارد به شرط آنکه مشکل زیرساخت های بازاریابی و بحث کیفیت را حل کنیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors