جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 12 مهر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش تقاضا برای سنگ شمش فولاد صادراتی ایران

متال بولتن از افزایش تقاضای کشورهای آسیایی برای واردات شمش فولاد صادراتی ایران خبر داد.

شمش فولاد ایران

به گزارش فولادبان به نقل از متال بولتن، قیمت شمش فولاد ایران در بازارهای صادراتی در هفته منتهی به 30 سپتامبر، به علت افزایش فعالیت تجار بهبود پیدا کرده است.

با این حال، عرضه شمش فولاد از سوی کارخانه‌های ایران زیاد نیست زیرا اکثر آن‌ها تمام سهمیه صادرات اکتبر خود را هم به فروش رسانده‌اند و برخی از آنها برای سه هفته متوالی است که دیگر هیچ عرضه‌ای ندارند.

با این حال بر اساس شنیده‌ها، شرکت‌های تجاری برخی محموله‌های شمش فولاد ایران را که قرار است در ماه نوامبر تولید شود، با قیمت 407 تا 411 دلار در تن، فوب بنادر جنوبی ایران، ثبت سفارش کرده‌اند.


مطالب مرتبط


این سفارش‌ها بر اساس انتظاراتی است که نسبت به باز شدن پنجره واردات به چین در ماه‌های آینده وجود دارد زیرا در چین قرار است برای فصل‌های پاییز و زمستان، محدودیت‌های واردات فولاد اعمال شود.

بر اساس این گزارش، طی دو هفته اخیر، کشورهای حاشیه خلیج فارس هم تحرکاتی برای خرید شمش فولادی ایران داشته‌اند و فعالان بازار می‌گویند همچنان تقاضا برای شمش 130 میلی‌متری وجود دارد اما در هفته اخیر هیچ سفارش جدیدی ثبت نشد زیرا از سوی ایران شمش فولادی با این ابعاد، عرضه نکردند.

فعالیت‌های تجاری در آسیا کاملاً راکد است چرا که خریداران چینی با نزدیک شدن به تعطیلات یک هفته‌ای در این کشور، از فعالیت خود کاسته‌اند. سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی هم با توجه به روند نزولی در قیمت‌های محصولات فولادی نهایی و نیمه‌تمام در چین، اخیراً در خرید شمش فولاد محتاط شده‌اند.

بهترین پیشنهاد خریدی که در منطقه آسیا شنیده شده، از سوی اندونزی بوده است. یک مشتری در اندونزی برای خرید شمش با منگنز بالا حاضر به پرداخت 440 دلار در تن، سی.اف.آر بوده که معادل 400 تا 405 دلار در تن، فوب، برای شمش با عیار معمولی است زیرا شمش با منگنز بالا معمولاً 5 تا 10 دلار در تن گران‌تر است.

در همین زمان، پیشنهادات خرید شمش از سوی خریداران تایلندی و چینی کمتر از 400 دلار در تن، فوب بنادر جنوبی ایران، بوده است که به گفته فعالان بازار، قیمت پایینی است.

مجله Fastmarkets قیمت شمش فولاد صادراتی ایران در روز چهارشنبه را هر تن 405 تا 411 دلار، فوب، اعلام کرد که نسبت به قیمت 402 تا 410 دلار یک هفته قبل، رشد داشته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors