جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 10 مهر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

هشدار OECD درباره مازاد تولید فولاد در جهان

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی OECD به عنوان بازوی پژوهشی کشورهای توسعه‌یافته در گزارشی اعلام کرد که مازاد عرضه فولاد در جهان در سال جاری میلادی به 700 میلیون تن خواهد رسید.

کمیته OECD

به گزارش فولادبان، کمیته فولاد OECD گزارش داده است که در جریان هشتاد و هشتمین نشست این کمیته منتشر شد، ظرفیت تولید فولاد جهان تا پایان سال 2020 به 2.45 میلیارد تن افزایش خواهد یافت. با احتساب میزان کاهش تولید به علت شیوع ویروس کرونا، باز هم در سال جاری میلادی 700 میلیون تن مازاد تولید فولاد در جهان ایجاد خواهد شد.

این کمیته اعلام کرده که پروژه‌های سرمایه‌گذاری جدید خاورمیانه و آسیا در سال جاری میلادی به بهره‌برداری رسیده که سبب افزایش به ترتیب 16 و 16.4 میلیون تن بر ظرفیت تولید فولاد جهان شده است. با توجه به عدم افزایش تقاضا متناسب با رشد تولید، نگرانی نسبت به صنعت فولاد جهان بیشتر شده است.


مطالب مرتبط


فاصله گرفتن صنعت فولاد چین از سایر کشورهای جهان هم بر این مشکل افزوده است. در حالی که امسال اکثر تولیدکنندگان بزرگ فولاد جهان به علت شیوع کرونا با کاهش تولید مواجه هستند، تولید چین با سرعت بیشتری در حال رشد است.

تولید فولاد خام چین در 8 ماه نخست سال 2020 به 688 میلیون تن رسیده که 3.7 درصد بیشتر از سال 2019 بوده است. ذخایر انبارهای فولاد چین هم در سال گذشته به رکوردهای جدیدی دست یافت که این خطر را ایجاد کرده که تقاضای فولاد در سطح جهان از تولید عقب‌تر باشد.

نمایندگان حاضر در هشتاد و هشتمین نشست کمیته فولاد سازمان همکاری و توسعه  اقتصادی همچنین از اقدامات حمایتی دولت‌ها که سبب به‌هم‌ریختگی بازار فولاد شده انتقاد کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors