جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 مهر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نگرانی نسبت به کاهش تقاضای فولاد و سنگ‌آهن در چین

چین در نیمه اول سال 2020 حجم زیادی از سنگ‌های معدنی و آلیاژهای آهن وارد کرده اما اکنون نگرانی نسبت به عرضه در حال پدیدار شدن است.

فولاد

به گزارش فولادبان، آلیستر رمسی، مسئول بخش پژوهش رسانه Fastmarkets در وبینار بررسی آثار ویروس کرونا بر جریان تجارت آلیاژهای آهن و سنگ‌های معدنی با بیان اینکه نگرانی نسبت به کاهش تقاضای فولاد سنگ‌آهن در چین در حال پدیدار شدن است، افزود: در نیمه اول سال 2020، شاهد اوج واردات سنگ‌های معدنی و آلیاژهای آهن به چین بودیم. ما هیچ وقت عرضه و تقاضای تا این حد بالا در چین را تجربه نکرده‌ایم. در 7 ماه نخست سال جاری میلادی تولید فولاد چین 3 درصد رشد کرده است.

رمسی معتقد است که نسبت به عبور تولید فولاد چین از رکورد یک میلیارد تن در سال 2020، هنوز شک و تردید وجود دارد. تاکنون در سال 2020، تولید فولاد چین 3 درصد بیشتر شده است. البته تقاضای فولاد در چین به سرعت در حال افزایش است اما نگرانی نسبت به ایجاد حباب در عرضه فولاد چین، همچنان وجود دارد.

به گفته رمسی، تولیدکنندگان آلیاژهای آهن درباره مشکلات تقاضا در چین نگران هستند زیرا حجم موجودی انبارها بسیار بالا است و تولیدکنندگان هم قصدی برای کاهش تولید ندارند؛ بنابراین، برخی معتقدند که ادامه افزایش تولید فولاد در چین می‌تواند به مازاد عرضه منجر شود.

مثلاً موجودی انبارهای منگنز در بنادر تیانجین و کینژو با رشد 50 درصدی از ماه ژوئن تاکنون مواجه شده است که برای تأمین سه ماه تقاضای این ماده معدنی چین کافی است؛ اما واردات منگنز به چین همچنان در سطح بالایی ادامه دارد. طبیعی است که این روند بالاخره به نقطه بن‌بستی می‌رسد.

رمسی افزود: نکته دیگر آن است که قیمت سنگ‌های معدنی وارداتی به چین در سطح پایینی قرار دارد. با افزایش موجودی در انبارها، به طور طبیعی، قیمت باز هم باید کاهش پیدا کند. یک نگرانی در بازار فولاد جهان هم همین است که اگر سطح تقاضای چین کاهش پیدا کند با توجه به افت تقاضای سایر نقاط جهان به علت شیوع کرونا، چه بر سر بازار فولاد و سنگ‌آهن می‌آید؟ البته سطح موجودی انبارها در اروپا پایین است و این قاره تا حدی می‌تواند تقاضای فولاد و سنگ‌آهن را بالا ببرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors