جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 مهر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بروز نشانه‌های توقف رشد بازار فولاد چین

صنعت فولاد چین که طی شش ماه اخیر پس از شیوع کرونا، دوران رونق خوبی را سپری کرده بود، اکنون به گفته کارشناسان، در حال توقف است.

بروز نشانه‌های توقف رشد بازار فولاد چین اخبار فولاد

به گزارش فولادبان به نقل از متال بولتن، افزایش چشمگیر تقاضای چین برای فولاد و رشد قیمت فولاد، منجی فولادسازان در دو فصل اخیر شد که توانستند با صادرات محصولات خود به چین، از رونق آن بهره ببرند.


مطالب مرتبط


اکنون اما کارشناسان بازار فولاد می‌گویند بازار فولاد چین از اواسط سپتامبر به نقطه عطف خود رسیده و فضای رکودی در حال پدیدار شدن است که سبب کاهش قیمت فولاد و مواد خام ردر این کشور شده است.

شرکت فولاد Benxi  که یک شرکت صادراتی در چین است از 8 سپتامبر قیمت صادراتی کویل نورد گرم خود را در رقم 535 دلار در تن، فوب، ثابت نگه داشته در حالی که در ماه‌های اخیر، همواره قیمت این محصول را افزایش می‌داد. شرکت Shagang، دیگر صادرکننده فولاد چینی هم قیمت صادراتی کویل نورد گرم خود را از 7 سپتامبر 5 دلار کاهش داده است.

یک کارشناس بانکی چینی در این زمینه به Fastmarkets گفت که انتظار می‌رود دولت این کشور طی ماه‌های آینده سیاست پولی خود را منقبض کند زیرا رشد واقعی اقتصاد چین خیلی بهتر از انتظارات بوده و دیگر نیازی به حمایت پولی بانک مرکزی این کشور از اقتصاد نیست.

تولیدات صنعتی چین، تشکیل سرمایه‌گذاری ثابت و خرده‌فروشی در ماه آگوست امسال نسبت به آگوست سال قبل رشدهای به ترتیب 5.6، 7.6 و 0.5 درصدی داشته‌اند که رشد در هر سه زمینه بیشتر از انتظارات بازار بوده است.

این رشد مطلوب به علت تزریق نقدینگی به بازارهای مالی چین در اثر سیاست انبساطی پولی بود که با هدف نجات شرکت‌ها از تبعات کرونا اتخاذ شد.

قیمت کالاهای اساسی و مواد اولیه هم در چین در سطح بالایی بوده آن هم در شرایطی که به علت رکود ناشی از کرونا، موجودی انبارها از این مواد بالا رفته بود.

در چهارشنبه گذشته در شرق چین، قیمت کویل نورد گرم به هر تن 573-569 دلار کاهش یافت و به سطح قیمت‌های ماه جولای بازگشت، در حالی که در ماه آگوست به بالاترین سطح 15 ماه اخیر افزایش یافته بود.

یک کارشناس می‌گوید که انتظار دارد قیمت کویل نورد گرم در چین همچنان در هفته‌های آینده کاهش پیدا کند.

کاهش قیمت فولاد در معاملات نقدی به دنبال روند نزولی در بازار معاملات آتی رقم خورده است. با توجه به کاهش قیمت فولاد در معاملات آتی، فعالان بازار فولاد دیگر تلاشی برای خرید نقدی فولاد و انبار کردن آن نمی‌کنند.

افزایش موجودی انبارهای فولاد در شرق هم بر وضعیت بازار تأثیر گذاشته است.

کارشناسان می‌گویند طی هفته‌های آینده محصولات فولادی چینی بیشتری روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

در بازارهای صادراتی هم خریداران متوجه شده‌اند که قیمت محصولات فولادی در چین رو به کاهش است، بنابراین آنها هم از کارخانجات چینی درخواست کاهش قیمت صادراتی را دارند.

تقاضا برای میلگرد در بازار چین در نیمه اول سپتامبر در اوج خود بود. ماه‌های سپتامبر و اکتبر به طور معمول بیشترین تقاضا برای میلگرد در چین وجود دارد.

این در حالی است که یک فعال بازار می‌گوید در دو هفته اخیر یک رکود در بازار میلگرد ایجاد شده است زیرا خریداران با مشاهده روند نزولی قیمت‌ها، اکنون به تدریج برای خرید خودداری می‌کنند تا میلگرد ارزان شود. سطح بالای تولید و موجودی انبارها از میلگرد دلایل کاهش قیمت آن هستند. چین در ماه آگوست 24.13 میلیون تن میلگرد تولید کرد که 9.2 درصد از آگوست سال قبل بیشتر بود. در 8 ماه نخست سال 2020 هم تولید میلگرد چین به 171.53 میلیون تن رسیده که 3.7 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

انجمن آهن و فولاد چین اعلام کرده که موجودی انبارهای میلگرد در این کشور در 10 سپتامبر به 6.59 میلیون تن رسید که 100 هزار تن بالاتر از پایان آگوست است.

کارشناسان می‌گویند تضعیف بازار فولاد چین بر بازارهای منطقه‌ای هم تأثیر خواهد گذاشت. در نتیجه این وضعیت، صادرکنندگان قراضه آهن و شمش فولادی از سایر کشورهای آسیایی به چین، قیمت خود را پایین آورده‌اند.

مثلاً صادرکنندگان قراضه آهن ژاپن قیمت محموله‌های صادراتی خود را 9.5 دلار در هر تن کاهش داده‌اند. قیمت قراضه آهن تایوان و ویتنام هم 5 تا 10 دلار کمتر شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors