جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 25 شهریور 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش قیمت سنگ آهن به بالاترین سطح 6 سال اخیر

گزارش‌ها از رسیدن قیمت سنگ آهن به بالاترین سطح 6 سال اخیر خود خبر می‌دهند.

سنگ آهن

به گزارش فولادبان، رشد قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی همچنان ادامه دارد و روز دوشنبه قیمت آن به بالاترین سطح 6 سال و نیم اخیر رسید. وضعیت مطلوب رشد اقتصادی در چین و افزایش تقاضای فولاد به خصوص از سوی بخش‌های ساخت‌وساز و کارخانجات، عامل اصلی رشد قیمت سنگ آهن است.

بر اساس گزارش متال بولتن، شاخص قیمت سنگ آهن دانه‌بندی‌شده عیار 62 درصدی در بازار معاملاتی شمال چین، روز دوشنبه به هر تن 130.17 دلار رسید که 1.4 درصد نسبت به روز جمعه رشد نشان می‌داد.

قیمت سنگ آهن در روز دوشنبه بالاترین قیمت آن از اواسط ژانویه 2014 تاکنون محسوب می‌شود. قیمت سنگ آهن در سال جاری میلادی تاکنون 41 درصد رشد کرده است.

رشد قیمت سنگ آهن سبب افزایش ارزش سهام شرکت‌های معدنی شد. مثلاً قیمت سهام شرکت ریو تینتو در بورس استرالیا، 3.88 درصد، قیمت سهام فورتسکیو، 2.1 درصد و قیمت سهام بی‌اچ‌پی، 1.9 درصد افزایش یافت.

بهبود اوضاع اقتصادی در چین، سبب افزایش تولید کارخانجات شده و مصرف فولاد را در این کشور بالا برده است. این در حالی است که رشد مستمر قیمت سنگ آهن، حاشیه سود کارخانجات فولادی چین را پایین آورده اما این مسئله هم نتوانست مانع رشد تولید فولاد در این کشور شود.

بر اساس گزارش رویترز، با وجود افزایش موجودی انبارهای سنگ آهن در بنادر چین، همچنان رشد قیمت این ماده معدنی ادامه دارد.

ریچارد لو، تحلیلگر مؤسسه CRU در این زمینه می‌گوید: تراز عرضه و تقاضای سنگ آهن، وضعیت مطلوبی ندارد. چین از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان ماه آگوست 760 میلیون تن سنگ آهن وارد کرده که 11 درصد بیشتر از رقم سال گذشته است. تقاضای این ماده اولیه پس از رفع موج اول شیوع کرونا به شدت افزایش یافته است.

رابرت رنی، تحلیلگر مؤسسه Westpac هم می‌گوید: واردکنندگان چینی با تمام توان در حال خرید سنگ آهن هستند. مؤسسه Westpac پیش‌بینی می‌کند که واردات سنگ آهن چین در ماه سپتامبر به 92 میلیون تن برسد.

بر اساس آمار مؤسسه SteelHome موجودی انبارهای سنگ آهن در بنادر چین در 11 سپتامبر به 118.95 میلیون تن رسید که بالاترین رقم از 10 آوریل به بعد محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors