جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 شهریور 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش قیمت شمش و تختال صادراتی ایران به شرق آسیا

کاهش عرضه شمش و تختال صادراتی ایران باعث گرانی این محصولات در شرق آسیا شد.

افزایش قیمت شمش و تختال صادراتی ایران به شرق آسیا اخبار

صادرکنندگان فولاد تختال ایران در معاملات جدید تلاش دارند قیمت محصولات خود را بالاتر ببرند چراکه اوضاع مطلوب بازارهای آسیایی و افزایش قیمت محصولات نهایی فولادی در شرق آسیا، بازار را مستعد افزایش قیمت تختال قرار داده است.

مجله Fastmarkets قیمت فولاد تختال صادراتی ایران در روز چهارشنبه 9 سپتامبر را هر تن 432 دلار، فوب، اعلام کرد که نسبت به قیمت هفته‌های قبل رشد قابل توجهی نشان می‌دهد.

شرکت فولاد خوزستان که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات فولادی نیمه‌تمام ایران است هفته گذشته معامله صادرات 30 هزار تن فولاد تختال به قیمت هر تن 432 دلار، فوب بنادر جنوبی ایران را نهایی کرد. این قیمت معادل 470 دلار در تن، سی.اف.آر، است. این در حالی است که قیمت قبلی فروش محصولات فولاد تختال ایران بین 422 تا 425 دلار، فوب، بود.

افزایش قیمت محصولات فولادی نهایی در بازار شرق آسیا به علت کاهش عرضه، مهمترین عاملی است که سبب شده خریداران فولاد تختال ایران، حاضر به خرید این محصول به قیمت‌های بالاتر شوند.

سفارش‌های اخیر کشورهای جنوب شرق آسیا برای واردات فولاد تختال از منطقه CIS بین 470 تا 475 دلار در تن، سی.اف.آر، بوده است که 10 تا 15 دلار گران‌تر از قیمت معاملات قبلی فولاد تختال ایران بود.

در بازار شمش فولادی هم صادرکنندگان ایرانی به دنبال افزایش قیمت محصولات خود هستند اما به علت کمبود تقاضا در چین و کشورهای جنوب شرق آسیا، این خواسته آن‌ها محقق نشده است.

یک محموله کوچک از شمش فولادی ایران به قیمت هر تن 440 دلار، سی.اف.آر، به اندونزی فروخته شده است که معادل 410 دلار در تن، فوب، است. با مستثنا کردن حاشیه سود تجار و هزینه‌های اضافی برای نقل و انتقال پول، این قیمت معادل 400 دلار در تن، فوب بنادر ایران می‌شود.

در چین و تایلند شمش فولادی ایران با قیمت 445 و 440 دلار در تن، سی.اف.آر، عرضه می‌شود که معادل 415 و 410 دلار، فوب، می‌شود.

مشتریان تایلندی به علت قیمت پایین میلگرد در این کشور، فعلا تمایلی به واردات شمش فولادی نشان نمی‌دهند اما مشتریان چینی حاضر به واردات شمش فولادی ایران هستند و با این وجود، سقف قیمت مورد نظر آن‌ها 405 دلار در تن، فوب، معادل 435 دلار، سی.اف.آر، است.

مجله Fastmarkets قیمت شمش فولاد صادراتی ایران در روز چهارشنبه را هر تن 410-405 دلار اعلام کرد که نسبت به قیمت 404-397 دلار یک هفته قبل، رشد چند دلاری داشته است.

 

فعالان بازار می‌گویند که رشد قیمت شمش فولادی ایران ادامه‌دار نخواهد بود زیرا قیمت محصولات فولادی در بورس چین رو به کاهش است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors