جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 18 شهریور 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حرکت صنعت فولاد آلمان به سمت تولید فولاد سبز

رئیس بزرگترین اتحادیه فولادی آلمان اعلام کرد که صنعت فولاد این کشور در جهت تولید فولاد سبز و کاهش آلایندگی، نیازمند کمک دولتی است.

حرکت صنعت فولاد آلمان به سمت تولید فولاد سبز اخبار

جورج هافمن رئیس IG Metall که بزرگترین اتحادیه فولادی آلمان است، به رویترز گفت که صنعت فولاد آلمان برای حرکت به سمت سوخت‌های سبز نیازمند کمک دولتی است.

در آلمان، شرکت‌های فولادی بزرگ همچون Thyssenkrupp و Salzgitter با زغال‌سنگ کوره‌های بلند تولید فولاد خود را تأمین می‌کنند اما از سوی دولت تحت فشارند تا به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر همچون هیدروژن سوق پیدا کنند تا میزان آلایندگی کربن را کاهش دهند.

فولادسازان آلمانی می‌گویند برای انتقال از زغال‌سنگ به سوخت‌های تجدیدپذیر نیازمند میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری جدید هستند که آنها به تنهایی قادر به تأمین این هزینه نیستند.

شرکت Thyssenkrupp که بزرگترین شرکت فولادسازی آلمان است و خط تولید آن در شهر دیسبورگ به تنهایی 2 درصد از کل دی‌اکسید کربن تولیدشده در آلمان را تولید می‌کند، اخیراً اعلام کرده که در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک کارخانه تولید فولاد با استفاده از سوخت سبز و هیدروژن است.

این شرکت همچنین اعلام کرده که این کارخانه جدید تا سال 2025 با ظرفیت تولید 1.2 میلیون تن در سال راه‌اندازی خواهد شد و اگر تا زمان راه‌اندازی کارخانه مذکور تا سال 2025 سوخت هیدروژنی کافی در دسترس نبود، از گاز طبیعی برای سوخت آن استفاده خواهد کرد.

شرکت Thyssenkrupp پیش‌بینی کرده است تا سال 2030 میزان تولید دی‌اکسید کربن در کارخانجات خود را 30 درصد کاهش خواهد داد و با افتتاح بخش اول کارخانه جدید تا سال 2025، سالانه 400 هزار تن فولاد سبز تولید خواهد کرد. این شرکت برای سال 2030 برنامه تولید 3 میلیون تن فولاد سبز را در دستور کار قرار داده است و همچنین ابراز امیدواری کرده که تولید دی‌اکسید کربن را به صفر برساند.  این شرکت در آزمایش‌های اولیه با موفقیت توانسته سوخت هیدروژن را در کوره‌های بلند مرسوم فعلی استفاده کند.

شرکت Salzgitter هم پیش از این اعلام کرده بود که قصد ساخت کارخانه فولادسازی جدید با ظرفیت 2 میلیون تن دارد که با سوخت هیدروژن کار خواهد کرد. مطالعات امکان‌پذیری این کارخانه تا اواخر مارس 2021 طول خواهد کشید.

گفتنی است، دولت آلمان از اوایل ژوئن 2020 سیاست جدید توسعه انرژی هیدروژنی را در پیش گرفته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors