جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 17 شهریور 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش دو برابری صادرات فولاد هند

با وجود کاهش تولید فولاد در هند، آمار و ارقام حاکی از آن است که صادرات این کشور دو برابر افزایش داشته است.

افزایش دو برابری صادرات فولاد هند اخبار

کمتر شدن تولید فولاد در هند، مانع فعالیت فولادی این کشور در بازار جهانی نشده و صادرات محصولات فولادی نهایی این کشور از آوریل تا جولای سال جاری رشد دو برابری پیدا کرده است. در همین مقطع، واردات فولاد به هند 42 درصد کمتر شده است.
از ماه آوریل تا جولای امسال مجموع صادرات محصولات فولادی نهایی هند به 4.64 میلیون تن رسید در حالی که در همین مدت، در سال 2019 صادرات هند فقط 1.93 میلیون تن بود. رقم صادرات فولاد هند در سال 2020 به بالاترین سطح شش سال اخیر خود رسیده است.
در این مدت، ویتنام 1.37 میلیون تن و چین 1.3 میلیون تن محصولات فولادی از هند وارد کرده‌اند و بزرگترین واردکنندگان فولاد از هند بوده‌اند. کارشناسان می‌گویند واردات چشمگیر فولاد چین از هند در سال جاری در حالی رخ داده که تنش‌های سیاسی دو کشور در ماه‌های اخیر بالا گرفته بود.
تحلیلگران می‌گویند مازاد تولید فولاد هند از یک سو و افزایش تقاضای فولاد چین از سوی دیگر، دلیل رشد مبادلات تجاری دو کشور در زمینه فولاد با وجود تنش‌های سیاسی بوده است. میزان واردات فولاد چین از هند در سال جاری میلادی بالاترین سطح آن در پنج سال اخیر به شمار می‌رود.
برخی فعالان بازار هم عقیده دارند فولادسازان هندی در ماه‌های اخیر، کویل نورد گرم و شمش فولادی را با تخفیف هر تن 50 دلار به چینی‌ها فروخته‌اند. هند در مدت مذکور، 1.5 میلیون تن فولاد وارد کرده که نسبت به سال گذشته 42 درصد افت داشته است. واردات فولاد هند از چین هم در این مدت 21.7 درصد کمتر شده است.
تولید فولاد هند هم در فاصله ماه‌های آوریل تا جولای امسال، 39.8 درصد افت داشته و از 35.15 میلیون تن در سال 2019 به 21.15 میلیون تن در سال رسیده است. مصرف فولاد هند هم در مدت مذکور افت 43.3 درصدی داشته و از 33.34 میلیون تن در سال 2019 به 18.9 میلیون تن در سال 2020 رسیده است.
هند با وجود کاهش تولید، همچنان دومین تولیدکننده بزرگ فولاد دنیا در سال 2020 است.
در همین حال موسسه رتبه‌بندی فیچ در گزارش اخیر خود اعلام کرده که سطح تقاضای فولاد در هند در سال 2021 هم کاهشی خواهد بود. بر اساس اعلام فیچ، قیمت فولاد در هند به پیروی از رشد قیمت در چین و با تأخیر چند ماهه، در حال افزایش است و حاشیه سود فولادسازان هندی را بالا برده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors