جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 25 مرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش تقاضا در آسیا برای شمش و تختال ایران

 بازار شمش و تختال صادراتی ایران به علت کاهش تقاضا در بازارهای هدف، خصوصاً آسیا، تحت فشار قرار گرفته است. از سوی دیگر تقاضا در بازار داخلی ایران هم برای محصولات فولادی نیمه‌تمام ضعیف است.

به گزارش فولادبان؛ تقاضای فولاد در منطقه آسیا که در ماه‌های اخیر عمدتاً به چین منحصر شده طی هفته اخیر به علت تضعیف بازار معاملات آتی، کاهش پیدا کرد.

پرمعامله‌ترین میلگرد در بازار آسیا برای تحویل در ماه اکتبر در روز چهارشنبه گذشته به قیمت 3805 یوآن در تن رسید که 27 یوآن پایین‌تر از قیمت یک هفته قبل از آن بود.

قیمت پیشنهادی شمش فولادی صادراتی ایران برای تحویل در ماه اکتبر 395 تا 400 دلار در تن، فوب بنادر جنوبی ایران، بوده است. یک تاجر هم ادعا کرده که شمش فولادی ایران را با قیمت 396 دلار در تن، فوب، سفارش داده است.

یک تاجر هم می‌گوید خریداران چینی بهترین قیمتی که حاضرند شمش فولادی ایران را خریداری کنند، 415 تا 417 دلار در تن، سی.اف.آر است. هزینه حمل از ایران به چین هم‌اکنون 30 دلار در تن است، بنابراین قیمت مدنظر آنها حدود 387 دلار، فوب، می‌شود که با احتساب حاشیه سود و هزینه‌های اضافی برای انتقال پول است که حدود 10 دلار در تن است.

به گفته یک فعال بازار فولاد، تقاضا برای محصولات فولادی نیمه‌تمام واقعاً پایین است و تقاضایی از جانب خریداران آسیایی خصوصاً چین وجود ندارد. در بازار داخلی ایران هم تقاضا و قیمت فولاد، ضعیف است. دو هفته قبل قیمت میلگرد در بازار آزاد ایران هر تن 120 میلیون ریال (2846 دلار) بود که اکنون به 90 میلیون ریال کاهش یافته است.

این فعال بازار فولاد معتقد است که قیمت شمش به شدت کاهش خواهد یافت و صادرات آن بیشتر خواهد شد.

قیمت پیشنهادی شمش صادراتی ایران هم از سوی کارخانجات و هم از سوی معامله‌گران، هر تن 392 دلار، فوب بنادر جنوبی ایران، با زمان بارگیری هفته اول سپتامبر است.

یک تاجر هم می‌گوید بالاترین قیمت قابل معامله برای شمش صادراتی ایران 388 دلار در تن، فوب، است.

Fastmarkets هم قیمت شمش صادراتی ایران طی هفته گذشته را 388 تا 395 دلار در تن، فوب، اعلام کرد. در حالی که یک هفته قبل از آن قیمت‌ها 392 تا 395 دلار در تن بود.

در بخش تختال هم فعالان بازار از نبود معامله جدید برای تختال صادراتی ایران خبر می‌دهند. به گفته کارشناسان، در جنوب شرق آسیا تختال صادراتی ایران به قیمت 420 دلار در تن، سی.اف.آر، معادل 390 دلار، فوب بنادر جنوبی ایران، عرضه می‌شود. این در حالی است که در اواخر ماه جولای ایران تختال صادراتی به قیمت 395 دلار در تن، فوب، هم معامله کرد.

کارشناسان هم می‌گویند به علت کاهش تقاضا، قیمت تختال ایران هم در بازار داخل و هم در بازارهای صادراتی، با افت قیمت مواجه خواهد شد.

یک تاجر ایرانی می‌گوید در بورس کالای ایران دو محموله 120 هزار تنی و 80 هزار تنی تختال عرضه شد اما فقط 40 هزار تن آن مشتری داشت.

Fastmarkets هم قیمت تختال صادراتی ایران در هفته گذشته را هر تن 390 تا 395 دلار، فوب، اعلام کرد که 5 دلار پایین‌تر از قیمت یک هفته قبل از آن بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors