جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 مرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

 تقاضای فولاد هند 10 درصد کم می‌شود

موسسه رتبه‌بندی مودیز در گزارشی اعلام کرد تقاضای فولاد هند از آوریل 2020 تا مارس 2021 بالغ بر 10 درصد کاهش پیدا خواهد کرد که رکود اقتصادی در این کشور، عامل اصلی این نزول است.

 تقاضای فولاد هند 10 درصد کم می‌شود اخبار فولاد

به گزارش فولادبان؛ تقاضای فولاد هند در سال گذشته 100.1 میلیون تن بود که طبق اعلام مودیز به علت رکود در بخش‌های خودروسازی، عمرانی، ساخت‌وساز مسکن و کشتی‌سازی، در سال جاری شاهد کاهش این میزان خواهیم بود.

تقاضای فولاد هند در فاصله ماه‌های آوریل تا ژوئن 2020 نسبت به مدت مشابه سال 2019 حدود 63 درصد افت کرد و به 9.1 میلیون تن رسید. به علت شیوع بیماری کرونا، مخارج مصرفی در هند در این مدت به شدت کاهش یافته است. محدودیت‌ها و تعطیلات ناشی از کرونا سبب توقف پروژه‌های ساخت‌وساز و عمرانی در هند شد و مصرف فولاد را پایین آورد.

تولید فولاد هند هم در فاصله ماه‌های آوریل تا ژوئن با 44 درصد افت نسبت به مدت مشابه سال 2019 به 14.87 میلیون تن رسیده است.

فعالیت اقتصادی در هند در ماه جولای بالاتر از ماه‌های قبل بوده اما مودیز نسبت به ریسک‌های ناشی از کاهش تقاضای فولاد در این کشور هشدار داده چراکه انتظار می‌رود در ادامه سال موج‌های جدید شیوع بیماری کرونا سبب رکود اقتصادی بیشتری در این کشور شود. رشد اقتصادی هند هم احتمالاً در سال 2020 بالغ بر 3 درصد افت خواهد کرد.

بر اساس پیش‌بینی مودیز، دو شرکت فولادی بخش خصوصی هند یعنی تاتا استیل و JSW Steel در سال جاری ضربه کاری از کاهش 10 درصدی تقاضای فولاد این کشور خواهند خورد.

کاهش تقاضای فولاد هند به این معنا است که فولادسازان این کشور باید صادرات خود را به مناطقی همچون جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، جنوب اروپا و چین افزایش دهند. به همین دلیل است که صادرات فولاد هند در فاصله ماه‌های آوریل تا ژوئن با رشد چشمگیر نسبت به سال گذشته به 3.26 میلیون تن رسید در حالی که در همین مدت در سال 2019 رقم صادرات فولاد هند 1.05 میلیون تن بود.

اما با وجود افزایش حجم صادرات فولاد هند، سود صادرات همچنان پایین‌تر از فروش در بازار داخلی است. هفته گذشته قیمت کویل نورد گرم در بازار هند 461 دلار در تن، تحویل درب کارخانه در مومبای بود در حالی که قیمت صادراتی آن به ویتنام 470 تا 475 دلار در تن، سی.اف.آر ویتنام، بود. هزینه حمل تا ویتنام هم 12 تا 15 دلار در تن است.

با توجه به این وضعیت، فولادسازان هندی فعلاً تمایلی به افزایش ظرفیت ندارند. مودیز انتظار دارد که فولادسازان بزرگ هند بهره‌وری خود را از 50 درصد در ماه آوریل به بیش از 80 درصد در ماه مارس سال آینده میلادی افزایش دهند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors