جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 04 مرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

بروکراسی علت عرضه نشدن شمش القایی در بورس

با گذشت بیش از یک ماه از تعهد تولیدکنندگان شمش القایی برای عرضه محصول خود در بورس هنوز اتفاقی رخ نداده و عضو هیئت مدیره انجمن فولاد علت عملی نشدن این وعده را برکرواسی های اداری عنوان می کند.

به گزارش فولادبان؛ از ابتدای امسال که بازار به علت ابطال معاملات بورس یا کاهش عرضه از طرف تولیدکنندگان قوسی شمش رو به رو شد؛ تولیدکنندگان القایی قیمت های خود را به شدت بالا بردند که این موضوع با انتقاد شدید نوردکاران مواجه شد. دست آخر تولیدکنندگان شمش القایی با امضای تفاهم نامه ای در انجمن فولاد تعهد کردند در ازای دریافت آهن اسفنجی 40 درصد محصول خود را در بورس عرضه کنند؛ اما با گذشت یک ماه هنوز این وعده عملیاتی نشده است.
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد درباره علت عملی نشدن وعده تولیدکنندگان شمش القایی به خبرنگار فولادبان؛ گفت: متاسفانه بروکراسی‌های اداری و دولتی مانعی شده تا شرکت هایی که قصد دارند کالای خود را در بورس عرضه کنند با مشکل روبه رو شوند.
رضا شهرستانی افزود: شرکتهایی که قصد عرضه محصول در بورس را دارند با مشکل کارت بازرگانی، سیستم بانکی و مالیات دارند و اگر از برخی موارد چشم پوشی کنند شرایط برای عرضه راحت تر خواهد شد.
وی با بیان اینکه اکثر شرکتهای ذوب القایی تمایل دارند کالای خود را در بورس عرضه کنند، تصریح کرد: طی صحبتی که با وزارت صمت داشتیم قرار شد فشار بر روی همه بخش ها تقسیم شود، از این رو قرار شد به شرکت‌ها 40 درصد آهن اسفنجی تحویل شود و آنها هم محصولات خود را در بورس عرضه کنند.
به گفته این فعال اقتصادی، به دلیل اینکه در ذوب القایی در بهترین حالت آهن اسفنجی 80 درصد استفاده بهینه و 20 درصد هدر رفت در این بخش و 5 درصد هدر رفت در بخش قراضه دارد موظف هستند 20 درصد پایین تر از نرخ عرضه نوردی‌ها عرضه کنند. شرکتهای نوردی موظف به عرضه 60 درصد محصولات خود در بورس هستند. به بیان بهتر واحدهای ذوب القایی باید معادل ۴۰ درصد سهمیه آهن اسفنجی دریافتی خود، در بورس کالا شمش فولادی عرضه کنند و در خصوص این موضوع در بین شرکت‌ها، اتفاق نظر وجود دارد اما مشکلات مالیاتی فعلا مانع آن شده است.
گفتنی است اگر بخشنامه جدید بازار مبنی بر الزام عرضه شمش تولیدکنندگان بزرگ در بورس عملیاتی شود قطعا آزادی عمل القایی ها برای دادن نرخ های نجومی گرفته خواهد شد و شاید این تولیدکنندگان شمش انگیزه لازم برای پیگیری کارهای اداری و عرضه شفاف در بورس را پید ا کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors