جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 17 تیر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قیمت سنگ‌آهن دوباره به محدوده 100 دلار بازگشت

قیمت سنگ‌آهن در بازارهای جهانی پس از مدتی روند نزولی که از اواخر ماه ژوئن آغاز شده بود، دوباره از مرز 100 دلار در تن عبور کرد.

به گزارش فولادبان؛ در روز جمعه 3 جولای در بازارهای فولاد شرق آسیا قیمت سنگ‌آهن به هر تن 100 دلار رسید. افزایش قیمت سنگ‌آهن هم در بازار معاملات آتی چین رخ داد و هم در معاملات سواپ سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده عیار 62 درصد در بورس سنگاپور.

بر اساس شاخص‌های Fastmarkets، قیمت سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده عیار 62 درصد، سی.اف.آر کینگدائو در هفته اخیر به هر تن 100.65 دلار رسید که 1.18 دلار رشد نشان می‌داد. قیمت سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده عیار 65 درصد برزیلی، سی.اف.آر کینگدائو هم به هر تن 113 دلار افزایش یافت.

در بازار معاملات آتی سنگ‌آهن در چین، دادوستدهای انجام‌شده برای ماه سپتامبر در روز پنجشنبه با رشد چشمگیر قیمت مواجه شدند. در بورس سنگاپور هم معاملات سواپ سنگ‌آهن با حدود یک دلار افزایش قیمت همراه شد.

یک کارشناس چینی در این زمینه می‌گوید: قیمت معاملات سواپ سنگ‌آهن افزایش پیدا کرد و به سطح هر تن 100 دلار نزدیک شد.

البته برخی تاجران هم نسبت به روند افزایشی قیمت سنگ‌آهن تردید دادند زیرا تقاضا برای محصولات فولادی با چشم‌انداز تیره و تاری مواجه شده است، مثلاً بازار میلگرد به علت فرا رسیدن فصل باران‌های موسمی در چین، با تقاضای پایینی از جانب بخش ساخت‌وساز در آینده نزدیک مواجه خواهد بود. آن‌ها می‌گویند رشد قیمت سنگ‌آهن بیشتر غیرواقعی است و احتمالاً طی هفته آینده دوباره نزول خواهد کرد.

یک تاجر در سنگاپور اما اعتقاد دیگری دارد و می‌گوید: کارخانجات فولادی برای تحویل سفارش‌های سابق خود فعلاً مجبور به خرید سنگ‌آهن هستند اما تمایل کارخانجات برای خرید سنگ‌آهن با عیار پایین و متوسط نشان می‌دهد که حاشیه سود آن‌ها پایین آمده است.

یک تحلیلگر مقیم سنگاپور هم به Fastmarkets خبر داده که طی هفته اخیر موجودی انبارهای سنگ‌آهن هم در کارخانجات و هم در بنادر بالا رفته است. با این حال، رشد قیمت سنگ‌آهن برخلاف انتظارات و عوامل بنیادی بازار، همچنان ادامه دارد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors