جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 16 تیر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش صادرات میلگرد از منطقه سی.آی.اس

صادرات میلگرد و میلگرد کلاف از منطقه سی.آی.اس (کشورهای مستقل مشترک‌المنافع) رو به کاهش است. کارشناسان علت این کاهش را عوامل بنیادی بازار همچون افت قیمت شمش فولادی در منطقه سی.آی.اس و همچنین کاهش واردات قراضه آهن از ترکیه می‌دانند.

به گزارش فولادبان؛شاخص Fastmarkets درباره قیمت روزانه شمش فولادی صادراتی منطقه سی.آی.اس، فوب دریای سیاه، در سه‌شنبه 30 ژوئن به 368 دلار در تن رسید که 2 دلار از قیمت هفته ماقبل آن کمتر بود.

شاخص Fastmarkets درباره قیمت قراضه آهن HMS 1&2 (80:20 mix) صادراتی از شمال اروپا، سی.اف.آر ترکیه در روز 30 ژوئن رقم 251.21 دلار در تن را نشان می‌داد که 6.71 دلار پایین‌تر از یک هفته قبل بود.

همچنین شاخص Fastmarkets از قیمت روزانه قراضه آهن HMS 1&2 (80:20 mix) وارداتی از آمریکا، سی.اف.آر ترکیه، در روز 30 ژوئن به 260.2 دلار در تن رسید که 6.7 دلار کمتر از یک هفته قبل بود.

کاهش فعالیت اقتصادی در بازارهای هدف، یکی دیگر از علل کاهش قیمت محصولات فولادی تخت بود اما کارشناسان وضعیت در بازار میلگرد کلاف را نسبت به میلگرد بهتر ارزیابی می‌کنند.

یک تاجر در این باره می‌گوید:‌ هم‌اکنون در بین محصولات فولادی بلند، میلگرد کلاف تقاضای بیشتری دارد.

هفته قبل، قیمت پیشنهادی میلگرد کلاف صادراتی روسیه و اوکراین بین 430 تا 440 دلار در تن، فوب دریای سیاه بود در حالی که دو هفته قبل قیمت این محصول 435 تا 445 دلار بود.

هفته گذشته، یک صادرکننده فولاد روسی هم میلگرد را به قیمت 445 دلار در تن عرضه کرد اما مشتری نداشت.

به گفته کارشناسان، فعالان بازار فعلاً منتظر فرارسیدن ماه آگوست و همچنین نتیجه اجرای محدودیت‌های جدید وارداتی اروپا هستند که از چند روز پیش شروع شده است.

برخی تاجران هم می‌گویند بازار میلگرد رو به رکود است و فعلاً قیمت قابل معامله، 425 دلار در تن، فوب دریای سیاه است.

Fastmarkets در تحلیل خود قیمت میلگرد کلاف صادراتی منطقه سی.آی.اس، فوب دریای سیاه را در روز 30 ژوئن 430 تا 435 دلار در تن اعلام کرد که نسبت به قیمت 430 تا 445 دلار یک هفته قبل، کاهش محسوسی نشان می‌دهد.

البته فعالان بازار می‌گویند میلگرد صادراتی اوکراین حتی با قیمت 410 دلار در تن، فوب، هم عرضه شده است.

کارشناسان می‌گویند عراق که یکی از اصلی‌ترین بازارهای میلگرد صادراتی منطقه سی.آی.اس است هم‌اکنون اوضاع مناسبی ندارد و بازار فولاد این کشور کاملاً راکد است و به علت محدودیت‌های ضدکرونایی، قفل شده است.

Fastmarkets قیمت میلگرد صادراتی منطقه سی.آی.اس، فوب دریای سیاه در سه‌شنبه هفته گذشته را 400 تا 410 دلار برآورد کرده که 5 دلار نسبت به قیمت‌های دو هفته قبل، کاهش نشان می‌دهد.

در همین حال، هفته گذشته قیمت پیشنهادی میلگرد صادراتی روسیه و مولداوی به لهستان برای تحویل در ماه جولای حدود 471 دلار در تن، cpt، بود.

در همین حال، بازار فولاد تختال (اسلب) صادراتی کشورهای سی.آی.اس در هفته منتهی به 30 ژوئن کاملاً راکد بود و به علت رکود بازارهای جهانی، عرضه و تقاضای چندانی وجود نداشت.

Fastmarkets در تحلیل هفتگی خود قیمت فولاد تختال صادراتی منطقه سی.آی.اس، فوب دریای سیاه را در هفته منتهی به 30 ژوئن 370 تا 375 دلار در تن اعلام کرد که تغییری نسبت به هفته قبل از آن نداشته است.

کارشناسان می‌گویند خریداران تختال فعلاً ترجیح می‌دهند تا منتظر تحولات آتی بازار بمانند و سپس اقدام به خرید نمایند.

این در حالی است که برخی فولادسازان روسیه و اوکراین اعلام کرده‌اند طی ماه‌های آینده به علت انجام عملیات تعمیر و نگهداری، عرضه تختال را کاهش خواهند داد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors