جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 16 تیر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بازگشت پرفروغ میلگرد ترکیه به بازار آمریکا

 صادرات میلگرد ترکیه به آمریکا در نیمه اول سال 2020 رشد چشمگیری کرده است. این در حالی است که در سال 2019 صادرات میلگرد ترکیه به آمریکا فروکش کرده بود.

به گزارش فولادبان؛ بر اساس گزارش Fastmarkets، در شش ماه اول سال 2020 ترکیه 231569 تن میلگرد به آمریکا صادر کرد که معادل 44.4 درصد از کل میلگرد وارداتی آمریکا در این مدت بود.

میزان صادرات میلگرد ترکیه به آمریکا در نیمه اول سال 2020 سه برابر صادرات این محصول در نیمه دوم سال 2019 است که در آن مقطع ترکیه فقط 54841 تن میلگرد به آمریکا صادر کرده بود و فقط 11.5 درصد از کل واردات میلگرد آمریکا را شامل می‌شد.

تا قبل از شیوع بیماری کرونا که موجب بروز شوک در اقتصاد آمریکا شد، چشم‌انداز بخش ساخت‌وساز در آمریکا آنقدر مطلوب بود که سبب افزایش تقاضا برای واردات میلگرد ترکیه‌ای شود.

یک فعال صنعتی در آمریکا در این زمینه می‌گوید: بخش ساخت‌وساز آمریکا نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی، عملکرد بهتری داشته است.

وی علت افزایش واردات میلگرد ترکیه‌ای به آمریکا در سال 2020 را به ثبت سفارش‌های اوایل سال مربوط می‌داند که در آن مقطع، چشم‌انداز بازار مناسب بود و فعالان اقتصادی آمریکا به دنبال واردات میلگرد بودند.

Fastmarkets در اوایل فوریه قیمت میلگرد وارداتی به آمریکا، فوب بندر هوستون را برای تحویل فوری هر تن 630 دلار برآورد کرده بود. اخیراً قیمت میلگرد وارداتی حدود 540 تا 570 دلار برآورد شده است.

تیلر کنیون تحلیلگر موسسه Cowen & Co می‌گوید: در آمریکا تقاضا برای میلگرد قبل از شیوع کرونا بسیار مطلوب بود و پس از آن هم مطلوب باقی مانده است. بازار پررونق میلگرد در آمریکا موجب شد ثبت سفارش واردات هم دوچندان شود.

عامل دیگری که سبب افزایش صادرات میلگرد ترکیه به آمریکا شد این بود که پس از شیوع بیماری کرونا بسیاری از واردکنندگان میلگرد ترکیه همچون اتحادیه اروپا و مصر واردات را کاهش دادند و ترکیه مجبور شد صادرات میلگرد به آمریکا را افزایش دهد. ضمن آن که در نیمه اول سال 2020 روابط بین واردکنندگان میلگرد در آمریکا و صادرکنندگان این محصول در ترکیه، بهتر از سال‌های قبل بود.

به گفته تجار آمریکایی، دلایل ساده‌ای برای رشد چشمگیر واردات میلگرد از ترکیه وجود دارد. آمریکا تعرفه ضد دامپینگ علیه واردات میلگرد از ترکیه را به صفر کاهش داد و همین مساله یکی از عوامل رشد واردات از ترکیه بود. وزارت بازرگانی آمریکا در 19 مارس تعرفه‌های ضد دامپینگ علیه صادرکنندگان ترکیه را لغو کرد.

تا قبل از آن، صادرکنندگان میلگرد ترکیه به آمریکا با تعرفه‌های 10 تا 20 درصدی مواجه بودند اما اکنون این تعرفه‌ها به یک تا حداکثر 3 درصد کاهش پیدا کرده است.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors