جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 تیر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

با فروش بدون فاکتور شمش‌های القایی برخورد می‌شود

معاون حقوقی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اگر مصادیق فروش بدون فاکتور شمش‌های القایی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار بگیرد، مطمئنا این موضوع به‌طور دقیق بررسی می‌شود تا حقوق دولت و مردم تضییع نشود.

به گزارش فولادبان، بعد از این که تعدادی از نوردکاران فولادی در گفت‌وگو با ما از این خبر دادند که برخی تولیدکنندگان شمش القایی محصولات تولیدی خود را بدون فاکتور در بازار سیاه آهن عرضه می‌کنند و به این صورت، از پرداخت مالیات طفره می‌روند، فولادبان ماجرا را از سازمان امور مالیاتی کشور پیگیری کرد و معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور نیز در پاسخ به ما از ورود این سازمان به موضوع فرار مالیاتی برخی تولیدکنندگان شمش القایی و برخورد سازمان مالیاتی با متخلفان این حوزه خبر داد.

محمود علیزاده در این باره توضیح داد: اگر مصادیق روشنی درباره فرار مالیاتی برخی تولیدکنندگان شمش القایی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار بگیرد، مطمئنا این موضوع به‌طور دقیق بررسی می‌شود تا حقوق دولت و مردم تضییع نشود.

وی با تاکید بر این که این موضوع بدون شک قابل پیگیری و ردیابی است، عنوان کرد: امکان پنهان کردن حجم بالایی از تولید و کتمان فروش آن وجود ندارد. زیرا به‌راحتی این مساله در فرایندهای حسابرسی مالی و مالیاتی قابل کشف است. با این حال، اگر مصداق‌های روشن و دقیقی در این زمینه در اختیار ما قرار گیرد، حتما با متخلفان برخورد می‌کنیم.

معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور همچنین به تقویت سیستم اطلاعاتی نظام مالیاتی کشور در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: سیستم اطلاعاتی نظام مالیاتی کشور در سال‌های اخیر به واسطه مواد 169 و 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم حاوی اطلاعات بسیار دقیقی از فعالیت‌های اقتصادی است که منجر به شناسایی فرار مالیاتی در بخش‌های مختلف به منظور مطالبه و وصول مالیات شده است.

علیزاده همچنین رسیدگی به تراکنش‌های بانکی مشکوک را نیز از دیگر ابزارهای نظام مالیاتی برای شناسایی فرارکنندگان از پرداخت مالیات دانست و گفت: با توجه به اینکه نظام مالیاتی هم‌اکنون در مسیر هوشمندسازی و مالیات‌ستانی مبتنی بر ریزداده‌های ثبتی مودیان است، طبیعتا تشخیص مالیات به صورت عادلانه‌تر صورت می گیرد و فرار مالیاتی به‌راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors