جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 02 تیر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نیاز فوری صنعت فولاد انگلستان به کمک‌ دولت

وضعیت کارخانجات فولادی انگلستان به علت سقوط تقاضا پس از شیوع کرونا به شدت وخیم است به طوری که یک عضو پارلمان انگلستان هشدار داده که دولت باید طی همین چند روز و نه چند هفته آینده، به کمک صنعت فولاد بشتابد.

به گزارش فولادبان؛ بر اساس گزارش بی.بی.سی، استفن کینوک عضو حزب کارگر در پارلمان انگلستان افزوده که بدون کمک فوری و قوی دولت، صنعت فولاد انگلستان پس از بیماری کرونا نخواهد توانست قد راست کند.

نمایندگان مخالف دولت در پارلمان انگلستان از دولت خواسته‌اند که به صنایع فولاد وام بدهد تا بتوانند با کاهش شدید تقاضای فولاد پس از شیوع کرونا سازگار شوند.

در ماه مه، 10 نماینده ولزی در پارلمان انگلستان در نامه‌ای از وزیر دارایی این کشور خواستند حمایت بیشتری از صنعت فولاد در مقابل بحران کرونا به عمل آورد.

در حالی که بازارها در انگلستان پس از بحران کرونا در حال بازگشایی هستند و فشارها به لندن برای ارائه برنامه رونق اقتصادی بالا گرفته، ابهامات زیادی درباره نقشی که صنعت فولاد در این برنامه می‌تواند به عهده بگیرد وجود دارد.

جسیکا موردن دیگر نماینده پارلمان انگلستان روز چهارشنبه در سوالی خطاب به بوریس جانسون نخست‌وزیر این کشور پرسید: کارخانجات فولادی همچون Tata’s Llanwern و Orb steel در حال فعالیت هستند و می‌توانند نقش کلیدی در رونق اقتصاد کشور بر عهده بگیرند اما با وجود گذشت سه ماه از بحران کرونا، کارخانجات فولادی همچنان چشم‌انتظار برنامه دولت برای حمایت نقدینگی هستند که بسیار هم حیاتی است. آیا نخست‌وزیر تعهد می‌دهد که این انتظارات را برآورده سازد؟

در آن جلسه، جانسون پاسخ داد که او هرکاری لازم باشد برای حفظ تولید صنعت فولاد انگلستان انجام خواهد داد اما وی وعده هیچ بسته کمک مالی نداد.

این در حالی است که کینوک معتقد است صنعت فولاد، ستون فقرات بخش صنعت انگلستان است. وی می‌گوید: بدون فولاد، هیچ کدام از صنایع انگلستان تا قادر به کار نخواهند بود. فولاد در اداراتی که کار می‌کنیم نقش دارد، در خودروها، در قطارها و حتی در قاشق و چنگالی که با آن غذا می‌خوریم.

تقاضا برای فولاد در انگلستان از زمان شیوع بیماری کرونا به شدت افت کرده است که این افت در صنایعی همچون خودروسازی بیشتر بوده زیرا تولید آن‌ها تقریباً متوقف شده است.

قبل بحران کرونا، شرکت فولادی تاتا استیل با 371 میلیون پوند زیان قبل از کسر مالیات در سال گذشته مواجه شده بود و به علت موضوع برگزیت (خروج انگلستان از اتحادیه اروپا) بی‌ثباتی بیشتری در صنعت فولاد ایجاد شده بود.

پیش از این خبرهایی منتشر شد مبنی بر این که احتمال دارد دولت انگلستان وام‌های اضطراری برای شرکت‌های باارزشی در نظر بگیرد که ورشکستگی آن‌ها منجر به آسیب به کل اقتصاد کشور شود. البته برخی وزرا معتقد بودند که باید تضمینی برای بازگشت این وام‌ها به مالیات‌دهندگان وجود داشته باشد.

کینوک در این باره پاسخ داده که وام‌های اعطایی به شرکت‌های فولادی قطعاً بازخواهد گشت. وی به دولت هشدار داده زیان‌هایی که عدم حمایت از صنعت فولاد نصیب مالیات‌دهندگان (مردم) انگلیسی می‌شود را لحاظ کند.

او به هزاران کارگری که در صنعت فولاد انگلستان مشغول به کار هستند و حقوق خوب می‌گیرند اشاره کرده و افزوده است:‌ما از دولت می‌خواهیم که از صنعت فولاد حمایت کند و به هزینه عدم حمایت از این صنعت که بیکار شدن این افراد است، فکر کند.

کاترین رینگوارد ویلدمن، تحلیلگر صنعت فولاد در انگلستان درباره اوضاع این صنعت می‌گوید: کرونا به شدت بر صنعت فولاد تأثیر منفی گذاشته است. صنایع فولادی به شدت دچار رکود شده‌اند و نیازمند حمایت دولت برای زنده ماندن هستند. اگر به صنعت فولاد کمک نشود، سایر صنایع انگلستان هم سرپا نخواهند شد.

گفته می‌شود شرکت تاتا استیل حداقل به 500 میلیون پوند برای رفع زیان‌های ناشی بحران کرونا نیاز دارد.

سخنگوی شرکت تاتا استیل که 2400 کارگر خود را در انگلستان به طور موقت از کار اخراج کرده، گفت: تأثیر اصلی بحران کرونا بر صنعت فولاد، کاهش ناگهانی و شدید تقاضا برای فولاد است. ما در حال مذاکره با دولت انگلستان هستیم تا آن‌ها را مجاب به حمایت از صنعت فولاد کنیم.

یک سخنگوی دولت انگلستان هم در این زمینه اعلام کرد که لندن در حال بررسی وضعیت همه کسب‌وکارها در سراسر اقتصاد این کشور است و برای صنعت فولاد هم وام‌هایی بالغ بر 45 میلیون پوند در نظر گرفته است. دولت خود را متعهد به احیای صنعت فولاد می‌داند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors