جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 02 تیر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

روند معکوس قیمت میلگرد از شمال تا جنوب اروپا

بر اساس تحلیل هفتگی Fastmarkets، قیمت میلگرد در بازار اروپا در 17 ژوئن 405 تا 430 یورو در تن (458 تا 486 دلار) بود که نسبت به یک هفته قبل تغییری نداشت.

روند معکوس قیمت میلگرد از شمال تا جنوب اروپا عینک فولادی

به گزارش فولادبان؛ در این میان، تولیدکنندگان میلگرد در ایتالیا به علت رونق صادرات، تلاش کردند قیمت فروش میلگرد در بازار اروپا را هم افزایش دهند. این در حالی است که کارخانجات فولادی در اسپانیا به علت محدودیت تقاضا و رشد قیمت خوراک، به تثبیت قیمت‌ها تمایل داشتند.

تقاضا برای میلگرد در ایتالیا گام به گام در حال افزایش است زیرا فعالیت در بخش ساخت‌وساز نسبت به ماه مه، رونق گرفته است.

با وجود کاهش قیمت قراضه آهن در ماه ژوئن، تولیدکنندگان میلگرد در ایتالیا تصمیم دارند قیمت محصولاتشان را افزایش دهند زیرا هم تقاضای داخلی زیاد شده و هم وضعیت صادرات رو به بهبود است.

به گفته فعالان بازار، قیمت قراضه آهن کاهش پیدا کرده اما صادرات میلگرد به کانادا و برخی کشورهای آفریقایی که موجب کاهش موجودی انبارها در هفته‌های اخیر شده بود، سبب شده تا تولیدکنندگان میلگرد در ایتالیا برای افزایش قیمت محصولات خود عزم جزم پیدا کنند.

قیمت مورد هدف فولادسازان ایتالیایی برای میلگرد 385 تا 395 یورو در تن، تحویل درب کارخانه، اعلام شده است. این قیمت معادل 405 تا 410 یورو در تن به صورت تحویل در مقصد است.

یک تاجر در این زمینه گفت: من قاطعانه می‌توانم بگویم که تولیدکنندگان میلگرد تلاش دارند تا قیمت محصولاتشان را 10 تا 20 یورو در هر تن افزایش دهند؛ اما فعلاً سطح قیمت‌های پیشنهادی خریداران، پایین‌تر از این ارقام است و به نظر می‌رسد قیمت واقعی تا پایان هفته جاری مشخص خواهد شد.

در اسپانیا، بازار میلگرد در هفته اخیر کاملاً راکد بود و قیمت‌ها نسبت به یک هفته قبل، تغییری نداشت.

یک فروشنده میلگرد در این باره گفت: تقاضای میلگرد در اسپانیا در ماه ژوئن بسیار پایین بوده است. این در حالی است که در ماه مه به علت افزایش موجودی انبارها پس از تعطیلات ضد کرونایی، تقاضای فولاد افزایشی بود؛ اما اکنون پر کردن انبارها انجام شده و سطح دادوستدها کم شده است.

قیمت میلگرد بازار اسپانیا در هفته منتهی به 17 ژوئن، 420 تا 430 یورو در تن بود که نسبت به یک هفته قبل تغییری نداشت.

با افزایش صادرات میلگرد ایتالیا به کانادا، صادرکنندگان این کشور اکنون تلاش دارند تا قیمت محصولات خود را بالا ببرند. این در حالی است که کارخانجات اسپانیایی ترجیح می‌دهند که قیمت میلگرد را ثابت نگاه دارند زیرا معتقدند سطح تقاضا در بازارهای صادراتی سنتی آنها، همچنان پایین است.

اما برخی کارشناسان معتقدند هرچند صادرات 50 هزار تنی ایتالیا به کانادا، رقم مطلوبی است اما در بازارهای سنتی فولاد ایتالیا از جمله کشورهای شمال اروپا و الجزایر سطح تقاضا همچنان پایین است.

بازار انگلستان هم وضعیت مناسبی ندارد به طوری که بخش ساخت‌وساز در این کشور همچنان با 50 درصد ظرفیت فعال است، در حالی که این رقم در ایرلند 60 درصد و در آلمان 70 تا 75 درصد است.

Fastmarkets در تحلیل هفتگی خود قیمت میلگرد صادراتی اروپا، فوب بنادر جنوب اروپا در روز چهارشنبه را 390 تا 410 یورو در تن برآورد کرده که 10 یورو بالاتر از قیمت یک هفته قبل است. دامنه پایینی قیمت مربوط به کارخانجات ایتالیایی و دامنه بالایی آن مربوط به کارخانجات اسپانیایی است.

این در حالی است که Fastmarkets قیمت میلگرد در بازار اروپا، تحویلی در شمال اروپا را در 17 ژوئن 450 تا 460 یورو در تن اعلام کرده که 10 یورو پایین‌تر از قیمت یک هفته قبل است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors