جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 خرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

 شمش صادراتی ایران، ارزان‌ترین شمش در جنوب شرق آسیا

ارزیابی Fastmarkets از معاملات شمش فولادی در جنوب شرق آسیا نشان می‌دهد ارزان‌ترین شمش صادراتی به این منطقه را ایران انجام می‌دهد.

 شمش صادراتی ایران، ارزان‌ترین شمش در جنوب شرق آسیا اخبار

 به گزارش فولادبان؛ بر اساس گزارش Fastmarkets، طی هفته گذشته قیمت شمش فولادی در جنوب شرق آسیا به علت کاهش تقاضا از سوی واردکنندگان چینی، با افت مواجه شد.

فعالان بازار فولاد، علت کاهش تقاضای چین برای واردات شمش فولادی را به بسته‌های محرک اقتصادی که در پایان اجلاس سالانه کنگره خلق این کشور تصویب شد، مربوط می‌دانند زیرا این بسته‌ها ضعیف‌تر از حد مورد انتظار بازار بود. ضمن آن که شرایط نامناسب هوا در شرق چین هم بر تقاضا برای میلگرد در این کشور تأثیر گذاشت. شرق چین جزو مهم‌ترین مقاصد واردات شمش فولادی این کشور محسوب می‌شود.

با این حال، برخی فعالان بازار شنیده‌اند که یک شرکت تجاری بزرگ چین در روزهای اخیر بیش از 100 هزار تن شمش وارداتی ثبت سفارش کرده است که البته تاکنون اطلاعات بیشتر یا جزئیات آن منتشر نشده است.

تحلیل روزانه Fastmarkets از قیمت شمش فولادی وارداتی به جنوب شرق آسیا، cfr که عمدتاً بر شمش 120*150 میلیمتر با گرید 5sp فروشی به فیلیپین متمرکز است، در روز 29 مه رقم 390 دلار در تن را نشان می‌داد که 5 دلار بالاتر از روز 28 مه بود. البته این قیمت نسبت به نرخ یک هفته قبل که تا 390 دلار هم بالاتر رفت، 7 دلار کاهش نشان می‌داد.

طی یک هفته اخیر یک خریدار فیلیپینی 20 هزار تن شمش 5sp اندونزیایی را به قیمت 392 دلار در تن، cfr شهر داوائو در فیلیپین، با زمان حمل جولای سفارش داد. این در حالی است که شنیده شده که همین کارخانه اندونزیایی قیمت فروش شمش فولادی به فیلیپین را در اواخر هفته گذشته به 390 دلار در تن کاهش داده است.

یک محموله 20 هزار تنی شمش فولادی 125 میلیمتری روسی که از بنادر خاور دور روسیه بارگیری شده هم به قیمت هر تن 390 دلار، cfr شهر سبو در فیلیپین، فروش رفته است.

به گزارش فولادبان برخی منابع مطلع هم خبر داده‌اند که یک محموله 41 هزار تنی از شمش روسی با زمان تحویل ماه جولای، از دریای سیاه بارگیری شده و با قیمت 400 دلار در تن، cfr مانیل، ثبت سفارش شده است. یک محموله 16 هزار تنی از شمش 125 میلیمتری 3sp هندی هم به قیمت 393 دلار در تن، cfr مانیل، به فروش رفته است.

یک محموله 10 هزار تنی شمش فولادی با مقطع 130 میلیمتر و با طول 6 متر از مبدأ کره جنوبی با زمان حمل در ماه ژوئن به قیمت هر تن 399 تا 400 دلار، cfr مانیل، بارگیری شده است. همچنین یک محموله 5000 تنی شمش فولادی با مقطع 130 میلیمتر و با طول 6 متر 5sp به قیمت 390 دلار در تن، cfr، به فیلیپین فروخته شده است.

یک خریدار تایلندی هم 30 هزار تن شمش فولادی 150 میلیمتری از هندوستان به قیمت 385 دلار در تن، cfr، سفارش داده است.

یک معامله هم مربوط به سفارش 30 هزار تن شمش فولادی 5sp ایران با زمان حمل در ماه جولای است که قیمت آن 380 دلار در تن، cfr تایلند، اعلام شده است. البته قیمت شمش فولادی صادراتی ایران در شاخص قیمتی Fastmarkets لحاظ نمی‌شود زیرا به علت تحریم‌های آمریکا، قیمت فولاد صادراتی ایران پایین‌تر از سطح معمول است.

کشورهای جنوب شرق آسیا شمش فولادی صادراتی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) و هندوستان را با زمان حمل در ماه جولای، به قیمت 390 تا 405 دلار در تن، cfr جنوب شرق آسیا، خریداری کرده‌اند. این در حالی است که شمش فولادی 3sp ژاپن با قیمت 400 دلار در تن، cfr مانیل، در بازار موجود است.

شمش فولادی تولیدی در ویتنام با استفاده از کوره ذوب‌آهن به قیمت 395 دلار، cfr مانیل، عرضه می‌شود در حالی که شمش فولادی تولیدی همین کشور با استفاده از کوره قوس الکتریکی به قیمت 405 دلار فروش می‌رود.

همچنین خرید یک محموله شمش تولیدی مالزی با زمان حمل اواخر جولای- اوایل آگوست به قیمت 405 تا 410 دلار در تن، cfr جنوب شرق آسیا، شنیده شده است.

شمش فولادی 4sp هندوستان تولیدشده با استفاده از کوره‌های القایی هم در بازار فیلیپین به قیمت 400 دلار در تن، cfr، موجود بود اما Fastmarkets در شاخص‌های خود قیمت شمش تولیدی کوره‌های القایی را لحاظ نمی‌کند زیرا قیمت این محصولات کمتر از سطح معمول و کیفیت آن نیز پایین است.

شرکت هندی Vizag Steel مناقصه 30 هزار تن شمش 3sp/4sp با مقطع 150 میلیمتر و با طول 12 متر برای تحویل تا پایان ژوئن را برگزار کرد که شرکت در مناقصه تا سه‌شنبه 26 مه مهلت داشت. مبنای قیمت‌گذاری هم فوب بندر Gangavaram هندوستان و به صورت پیش‌پرداخت کامل 100 درصد بود. منابع مطلع خبر داده‌اند که این مناقصه به قیمت 377 دلار در تن، فوب، تمام شد.

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors