جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 خرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش قیمت مقاطع فولادی در اروپا به علت نزدیک شدن به تغییر سهمیه‌های وارداتی

قیمت مقاطع فولادی توخالی در اروپا در هفته اخیر مجددا کاهش یافت زیرا افت قیمت محصولات وارداتی بر بازار ضعیف داخل اروپا اثر گذاشت.

کاهش قیمت مقاطع فولادی در اروپا به علت نزدیک شدن به تغییر سهمیه‌های وارداتی اخبار

به گزارش فولادبان؛ Fastmarkets در تحلیل هفتگی خود قیمت مقاطع فولادی متوسط تولید داخل، تحویل در شمال اروپا را در روز چهارشنبه 550 تا 570 یورو در تن (603 تا 625دلار) اعلام کرد که از رقم یک هفته قبل از آن، (560 تا 580یورو) پایین‌تر آمده است.

یک توزیع‌کننده فولاد در اروپا درباره شرایط بازار گفت: تقاضا تغییری نکرده است اما قیمت‌ها حدود 10 دلار در تن پایین آمده است. کارخانجات فولادی از زمانی که بسته شدند یک ماه سفارش را از دست دادند.

من مبدأ خریدهایم را تغییر دادم. من هنوز از فروشندگان ایتالیایی خرید می‌کنم اما تغییراتی صورت گرفته و شاید دیگر از آنها خرید نکنم. قیمت محصولات وارداتی از ترکیه بر بازار ایتالیا تاثیر گذاشته است.

سهمیه‌های واردات فولاد به اروپا در ماه جولای احیا خواهد شد و به کشورهایی همچون ترکیه، بلاروس و روسیه که از سهمیه قبلی خود به طور کامل استفاده کرده‌اند، اجازه مجدد صادرات فولاد به اروپا را مهیا خواهد کرد. مقدونیه و اوکراین هم 90 درصد سهمیه خود را مصرف کرده‌اند و به سطح خطر نزدیک شده‌اند.

انجمن فولاد اروپا، یوروفر، خواستار کاهش 75درصدی در سهمیه‌های کنونی اتحادیه اروپا برای واردات فولاد با هدف حمایت از صنعت فولاد این اتحادیه در طول بحران کرونا شده است.

به گزارش فولادبان تحلیل هفتگی  Fastmarkets   قیمت مقاطع فولادی (متوسط)، تولید داخل اروپا، تحویل در جنوب اروپا را در روز چهارشنبه گذشته 560 تا 570 یورو در تن (614 تا 625دلار) نشان داد که از رقم یک هفته قبل (570 تا 580 یورو)، ارزان‌تر شده است.

یک توزیع‌کننده فولاد در منطقه اروپا در این باره گفت: هیچ درخواست قیمتی از جانب ایتالیایی‌ها مطرح نشده است اما من قیمت‌های وارداتی از ترکیه برای تحویل در ماه جولای را شنیده‌ام. تعداد زیادی از کارخانجات در طول تابستان فعال خواهند بود و حجم تقاضا به ماه‌های آینده موکول شده است.

علاوه بر کاهش قیمت واردات، هزینه‌های خوراک کارخانجات فولادی هم به علت کاهش تقاضا بر اثر شیوع بیماری کرونا، روبه کاهش است. مثلا قیمت کویل نورد گرم به طور هفتگی در حال کاهش است.

شاخص قیمت کویل نورد گرم Fastmarkets ، تحویل درب کارخانه در شمال اروپا در 27 مه، 407.5 یورو معادل 447 دلار در تن بود که از رقم 472 یورو در 11 آوریل پایین‌تر است.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors