جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 30 اردیبهشت 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش ساخت‌وساز در چین و تاثیر آن بر بازار فولاد

 صادرکنندگان ورق فولادی چین قیمت‌های پیشنهادی خود را در هفته گذشته به علت افزایش تقاضا در بخش ساخت‌وساز این کشور، بالا بردند. البته با توجه به حضور محصولات ارزان‌تر کشورهایی چون ژاپن در بازار، دادوستدها همچنان راکد بود.

افزایش ساخت‌وساز در چین و تاثیر آن بر بازار فولاد اخبار

به گزارش فولادبان،Fastmarkets قیمت ورق فولادی سنگین صادراتی، فوب بندر اصلی چین، حمل در ماه‌های ژوئن و جولای را در هفته منتهی به 12 مه 450 تا 460 دلار در تن برآورد کرده که 10 دلار بالاتر از قیمت یک هفته قبل از آن است.

قیمت محصولات فولادی در هفته اول ماه مه به علت تعطیلات پنج‌روزه روز کارگر در چین، کاملا ثابت مانده بود.

یک تاجر در شرق چین در این زمینه به Fastmarkets خبر داده که او درخواستی برای فروش ورق فولادی A36 از جانب یک کشتی‌سازی مستقر در ویتنام به قیمت 450 دلار در تن، cfr، در هفته گذشته داشته است. این قیمت تقریبا معادل 440 دلار در تن، فوب چین است که به گفته این تاجر چینی، قیمت مطلوبی قبل از تعطیلات روز کارگر محسوب می‌شد.

این در حالی است که در بازار چین فولادسازان حداقل قیمتی که برای این محصول در هفته گذشته درخواست کردند 450 دلار در تن، فوب، بود.

یک منبع مطلع در یک کارخانه فولادسازی در شمال چین هم بیان کرده که حتی قیمت 450 دلار در تن، فوب هم به معنای قطعیت پذیرش معامله از جانب کارخانجات فولادسازی یا حداقل کارخانه‌ای که وی در آن کار می‌کند نیست.

Fastmarkets در تحلیل هفتگی خود قیمت ورق فولادی در بازار چین، تحویل درب کارخانه در شرق این کشور را 3600 تا 3660 یوآن (508 تا 516 دلار) در تن، در جمعه گذشته برآورد کرده است که 10 تا 15 یوآن بالاتر از قیمت‌های یک هفته قبل از آن است.

یک تولیدکننده ورق فولادی در شرق چین برای پاسخ به موج سفارش‌های داخلی، اقدام به تولید با تمام ظرفیت خود طی 15 تا 30 روز کرده است. این در حالی است که سفارش‌های خرید برای سایر محصولات همچون کویل نورد گرم فقط منجر به تولید در مدت 7 تا 10 روز شده است.

این منبع مطلع در کارخانه فولادسازی چین در ادامه گفت: ورق فولادی جزو مواد خام اصلی بخش ساخت‌وساز و ماشین‌آلات سنگین محسوب می‌شود و اخیرا تقاضا برای آن بالا رفته است که درنتیجه برنامه دولت چین برای تحریک بخش ساخت‌وساز با هدف رشد اقتصادی کشور بوده است.

بر اساس گزارش انجمن ماشین‌آلات ساخت‌وساز چین، اطلاعات 23 تولیدکننده ماشین‌آلات سنگین نشان می‌دهد فروش  لودر در بازار چین در ماه آوریل به 16 هزار و 666 دستگاه رسید که 31.4 درصد نسبت به سال قبل رشد نشان می‌دهد. این نشان‌دهنده آن است که رشد بخش ساخت‌وساز چین سریع‌تر از سال گذشته بوده است که به معنای افزایش تقاضا برای فولاد تخت همچون ورق‌ خواهد بود.

یک منبع مطلع در شرکت فولادی Hebei Puyang Iron & Steel خبر داد که این شرکت در هفته گذشته به طور رسمی سفارش خرید ورق فولادی به قیمت 465 دلار در تن، فوب، دریافت کرده است.

اما یک تاجر آشنا به وضعیت این شرکت معتقد است که این شرکت حاضر است قیمت محصولش را تا 455 دلار در تن، فوب، هم پایین بیاورد که البته این رقم هم 5 دلار بالاتر از قیمت دو هفته قبل است.

شرکت فولادی Baotou Iron & Steel هم قیمت ورق فولادی خود را 465 دلار در تن، فوب، عرضه کرده است در حالی که کارخانه فولادسازی Shagang قیمت این محصول را 470 دلار در تن، فوب، اعلام کرده است.

البته تاجران می‌گویند که در هفته گذشته هیچ قراردادی برای صادرات ورق فولادی چین انجام نشده است زیرا خریداران خارجی به ورق‌های فولادی با قیمت پایین‌تر از جانب سایر کشورها دسترسی دارند.

یک تاجر در چین در این زمینه گفت که مشتری وی در ویتنام ورق فولادی برای کشتی‌سازی را به ژاپنی‌ها با قیمت 430 دلار در تن، cfr، سفارش داده که معادل 420 دلار در تن، فوب چین است.

به گفته وی، این قیمت برای ورق فولادی A36 بود که به عنوان قیمت پایه معامله لحاظ شده است؛ اما قطعا چینی‌ها حاضر به ارائه چنین قیمتی نیستند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors